کدخبر :4554 پرینت
17 آبان 1391 - 17:33

توییتر همچون اینستاگرام درصدد بکارگیری امکانات تصویری است

متن خبر

بر اساس اطلاعات فاش شده، کمپانی توییتر در نظر دارد اپلیکیشن خود را ارتقا دهد تا کاربر برای استفاده از عکس در این شبکه اجتماعی از قابلیت‌های ویرایشی مشابه آنچه در اپلیکیشن اینستاگرام موجود است بهره‌مند شود.

به گزارش سیتنا، گویا شبکه ‌اجتماعی مشهور و محبوب توییتر سرانجام از فیس بوک٬ دیگر ابرشبکه اجتماعی٬ درس‌هایی را آموخته است. درس فیس‌بوک این است: «نمی‌توانی بخری؟ خودت بساز!»

توییتر قصد دارد در ماه‌های آینده قابلیت ویرایش عکس از طریق استفاده از فیلترهای مختلف را، نظیر آن‌چه در اپلیکیشن اینستاگرام انجام می‌شود، به اپلیکیشن خود برای گوشی‌های هوشمند بیافزاید. همچنین گفته می‌شود که توییتر در پی افزودن امکان بارگذاری ویدیو به صورت مستقیم در این وب‌سایت است بدون اینکه لزومی به استفاده از سایت‌های دیگر(نظیر یوتیوب) باشد.

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ویرایش و اشتراک‌گذاری عکس است و بیش از ۸۰ میلیون کاربر دارد.

"نیویورک‌تایمز" می‌نویسد که این خبر از سوی برخی از کارکنان توییتر اعلام شده است که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود، زیرا اجازه ندارند اطلاعات پروژه‌های خود را قبل از اتمام کار منتشر کنند. در حال حاضر کاربران مجبور هستند ابتدا عکس را در اینستاگرام ادیت کنند و نمایش دهند و از آن‌جا در توییتر به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن رایگان اینستاگرام قابلیت اشتراک‌گذاری عکس ویرایش‌شده در دیگر شبکه‌های اجتماعی را دارد. در خود اینستاگرام نیز امکان نمایش عکس‌ها برای دیگر کاربران این اپلیکیشن موجود است. در اینستاگرام امکان "دنبال کردن" (follow) دیگر کاربران وجود دارد و همچنین گزارش فعالیت‌های آن‌ها را می‌توان دریافت کرد. به علاوه در اینستاگرام امکان کامنت گذاشتن برای عکس‌ها موجود است.

فیلترهای مختلف موجود در اینستاگرام یا برخی از اپلیکیشن‌های عکاسی دیگر که اغلب در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود کاربر را قادر می‌کند تا تغییرات دلخواه را در عکس ایجاد کند. بازی با نور٬ رنگ، سایه‌ و درجه وضوح عکس از ویژگی‌های ابتدایی فیلترهاست. برای نمونه می‌توان عکس را با استفاده از یک فیلتر خاص به شکلی درآورد که ظاهر آن مثل عکسی شود که در چندین دهه پیش گرفته شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.