کد مطلب: 

4484

همراه اول همچنان از پس دادن ودیعه‎های مردم خودداری می‎کند؛ هیچ مالباخته ای تنها نیست!

همراه اول همچنان از پس دادن ودیعه‎های مردم خودداری می‎کند؛ هیچ مالباخته ای تنها نیست!

با وجود ده‎ها میلیون خط تلفن همراه کشور، شرکت همراه اول از پس دادن صدها میلیارد تومان ودیعه مردم خودداری می کند.

به گزارش سیتنا به نقل از بازتاب، با ورود صنعت تلفن همراه به کشور، شرکت دولتی مخابرات به عنوان ارائه کننده انحصاری خدمات تلفن همراه، اقدام به واگذای تلفن همراه با ودیعه های 500 هزار تومانی به مردم کرد.

اگرچه برای چند سال، این ودیعه باز هم در مقایسه با قیمت تلفن همراه در بازار ارزانتر بود و قیمت یک خط موبایل ابتدا حدود دو میلیون تومان یعنی معادل قیمت یک خودروی پژو 405 (در سال 1374) و سپس به یک میلیون تومان بالغ می شد، اما در دهه هشتاد با توسعه صنعت مخابرات، قیمت سیم کارت تلفن همراه به شدت افت کرد و اکنون در خطوط اعتباری حدودا به مرز صفر رسیده است.

با این وجود، همراه اول با وجود تقاضاهای مردم برای باز پس گرفتن ودیعه هایشان، از پس دادن آنها خودداری کرده است و این در حالی است که در سال 1386 ودیعه یک خط تلفن همراه معادل سه تا چهار سکه طلا و در سال 1388 یعنی زمان واگذاری همراه اول به شرکتهای بنیاد تعاون سپاه، معادل دو سکه طلا بوده است.

اکنون صدها میلیارد تومان که ارزشی معادل میلیون ها سکه طلا داشته است، همچنان در گرو همراه اول باقی مانده است؛ در حالی که ارزش ساختمان، تجهیزات و امکاناتی که با این پول تهیه شده است، در طول این مدت دست کم ده برابر شده است.

جالب اینجاست که همراه اول در حالی که از برخی مشترکان ودیعه 500 هزار تومانی و از برخی ودیعه 160 هزار تومانی دارد، یک نوع سرویس را به خطوط ثابت می دهد و لااقل تخفیفی هم برای کسانی که در زمان دلار هفتصد تومان و سکه 30 هزار تومانی، 500 هزار تومان را در این شرکت به ودیعه گذاشته اند، قائل نمی شود.

اکنون پرسش اینجاست که وقتی شرکت همراه اول که بعد از رقابت کاملا عادلانه! و با حذف تنها رقیب توسط برادران، دیگر حتی دولتی هم نیست، با گردن کلفتی حقوق مسلم و پیش پا افتاده مشترکان خود را نقض می کند و از پس دادن ودیعه های آنان خودداری می کند، چه تضمیمنی به حفظ حقوق مردم وجود دارد.

در این میان البته حافظه نه چندان خوب مشتریان و نیز عدم امیدواری به ابتیاع این ودیعه ها، در تضییع حقوقشان بی تاثیر نبوده است.

انتهای پیام

http://www.citna.ir

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-10-31 06:08

دیدگاه‌ها

تصویر ناشناس
گاهی فکر می کنم حالا که زورمان نمی رسد حداقل دلمان را به این خوش کنیم که در قیامت یقه بانیان این حق خوری را به نفع خود می گیریم. البته این یک طرف قضیه که گرفتن حق شخصی است. طرف دیگر قضیه حق نظام اسلامی است که به خاطر این بی عدالتی ذهنیت مردم را نسبت نظام بدبین کرده است و این حق هم مطرح است.
ارسال شده توسط ناشناس در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید