کدخبر :4475 پرینت
09 آبان 1391 - 17:09

وزیر ارشاد: اتحادیه مطبوعات و خبرگزاری‌های جهان اسلام می‌تواند مانع از مدیریت تحولات کشورهای اسلامی توسط دیگران شود

متن خبر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: اتحادیه مطبوعات و خبرگزاری‌های جهان اسلام می‌تواند مانع از مدیریت تحولات کشورهای اسلامی توسط دیگران شود.

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "سید محمد حسینی" روز سه‌شنبه در دومین اجلاس اتحادیه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌های جهان اسلام که در محل سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه کشورهای غربی به‌دنبال گسترش اسلام‌ هراسی، ارایه چهره خشن از مسلمانان، احکام و قوانین اسلامی هستند، تاکید کرد: وظیفه همه دلسوزان در کشورهای اسلامی است که از ابزار رسانه و هنر برای روشنگری و پاسخگویی به شبهات استفاده کنند.

حسینی اظهار داشت: دشمنان اسلام، بحران آفرینی می‌کنند، سپس برای رسیدن به اهداف مورد نظر و اعمال سلطه، خود را منجی این کشورها معرفی می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این ‌که سازمان همکاری اسلامی پیشنهاد داده است که در سال 2014 میلادی جمهوری اسلامی ایران بانی تاسیس انجمن خبرنگاران اسلامی و میزبان این برنامه باشد، گفت: ما از این موضوع استقبال می‌کنیم.

حسینی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر برنامه‌ای که باعث ایجاد انسجام بیشتر بین نخبگان جهان اسلام به ویژه در عرصه رسانه شود، استقبال می‌کند.

عضو کابینه دولت دهم با اشاره به سرمایه گذاری‌های کلان دشمنان و نظام سلطه برای مقابله با اسلام، افزود: باید مسلمانان برای مقابله با اقدامات ضد اسلامی متحد شوند تا بتوانند در عرصه بین‌المللی و برای خنثی کردن توطئه‌ها موثر باشند.

حسینی با بیان این ‌که اعضای این اتحادیه در برابر اهانتی که به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) شد عکس‌العمل خوبی نشان دادند، گفت: باید این رسانه‌ها به معرفی هر چه بیشتر ابعاد شخصیتی پیامبر اسلام (ص) در بین جوامع بپردازند.

 

 دومین اجلاس اتحادیه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌های جهان اسلام روز سه شنبه با حضور محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری و سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی در محل سالن پیامبر اعظم (ص) وزارت کشور برگزار شد.

انتهای پیام

http://www.citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.