کد مطلب: 

4389

طرح دانشجوی ایرانی در مالزی بهترین در گروه "بهترین‎ها در امنیت کامپیوتر" شد

آرش حبیبی لشکری دانشجوی ایرانی مقطع دکتری از دانشگاه تکنولوژی مالزی موفق شد در گروه "بهترین ها در امنیت کامپیوتر" جایزه خود را از وزیر علوم این کشور دریافت کند.

 

iranianstudent01

 

به گزارش سیتنا به نقل از مهر ، در مسابقه ملی APICTA2012 مالزی که در سالن همایش های Sime Darby کوالالامپور برگزار شد ، طرح این محقق جوان کشورمان به عنوان بهترین طرح انتخاب شد و وزیر علوم، فنآوری ونوآوری این کشور جایزه ایشان را اهدا کرد.

 

این مسابقات مرحله نخست و بخش ملی مسابقه بین المللی APICTA یا مسابقات نوآوری در فنآوری اطلاعات مربوط به بخش آسیا و اقیانوسیه است.

این مسابقات هر ساله در 19 کشور برگزار می شود و برندگان نهایی هر کشور برای بخش بین المللی این مسابقه راهی مرحله بعد خواهند شد که مسابقات بین المللی امسال از اول تا پنجم نوامبر مطابق با 11تا 16 ابان در کشور برونئی دارالسلام برگزار خواهد شد.

 

iranianstudent02

 

ایده این دانشجوی ایرانی "رمز ورود یکبار مصرف" بود که کاربران هربار رمز ورودی متفاوت با رمزهای ورودی قبلی خود را وارد سیستم خواهند کرد و این فنآوری امکان دفاع در برابر 6 نوع حمله عمومی و معروف رمزهای ورودی را پشتیبانی خواهد کرد.

 

گروه داوران در این بخش که از مهندسین شرکت مایکروسافت و نیز متخصصین سازمان امنیت سایبری مالزی بودند این فنآوری را برای سیستمهای بانکی آنلاین و تمامی محصولات تولید شده بر پایه فنآوری موبایل مفید و قابل استفاده دانستند.

وی درحال ثبت این اختراع و دو ایده دیگر خود در کشورهای مالزی و ایران است که پس از ثبت بصورت محصول به بازار ارائه خواهد شد.

 

iranianstudent03

 

سال جاری مالزی با افزایش 39 درصدی شرکت کننده نسبت به سال پیش پذیرای 342 شرکت کننده در 18 گروه بود که در هر گروه یک یا دو فرد برنده برای ورود به مسابقات بین المللی انتخاب خواهند شد.

 

نحوه ارزیابی و مراحل بخش ملی این مسابقه طی سه مرحله انجام میی گردد که در مرحله نخست، فنآوری ارائه شده توسط هر شرکت کننده در هر گروه تحت بررسی گروه داوران قرار می گیرد و از میان شرکت کنندگان هر گروه 10 تا12 پروژه که تمامی استانداردهای مسابقه را تحت پوشش قرار داده باشند ، انتخاب می گردد.

 

در مرحله دوم شرکت کنندگان انتخاب شده با ارائه فنآوری خود و تولید یک نمونه از محصول نهایی در برابر هیئت داوران به دفاع و پاسخگویی سوالات آنان خواهند پرداخت و پس از مرحله دوم که در نهایت 5 یا 6 پروژه انتخاب خواهند شد دور سوم بررسی و دفاع برگزارخواهد شد که در نهایت یک یا 2 برنده انتخاب خواهند شد.

 

iranianstudent04

 

از دیگر افتخارات این دانشجوی ایرانی می‎توان به دریافت لوح تقدیر از نماینده وزارت علوم و فن آوری ایران در جشنواره دانشجویان ممتاز و برگزیده ایرانی مقیم خارج در سال 2011 و همچنین کسب مدال برنز دو سال متوالی 2011 و 2012 از جشنواره تکنولوژی و صنعت کشور مالزی اشاره کرد.

 

حاصل زحمات این دانشجوی سختکوش ایرانی در طی تنها چهار سال دوره فوق لیسانس و دکتری از سال 2008 تاکنون چاپ و انتشار بیش از 50 مقاله در کنفرانس ها و مجلات بین المللی، چاپ 4 کتاب به زیان انگلیسی در کشورهای مالزی و آلمان ، دریافت چندین مدال و جایزه ملی و بین المللی و همچنین چاپ 4 کتاب به زبان فارسی در ایران می باشد.

 

وی طی چهار سال گذشته در بیش از 50 کنفرانس بین المللی بعنوان داور و عضو کمیته فنی انتخاب شده و در بیش از 25 نشریه علمی بین المللی در دنیا بعنوان داور و ویراستار مشغول به فعالیت است.

انتهای پیام

http://www.citna.ir

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-10-21 05:47

افزودن دیدگاه جدید