کد مطلب: 

4296

وزیر ارتباطات در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران: ایران می‌تواند ترانزیت و هاب منطقه شود

وزیر ارتباطات در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران: ایران می‌تواند ترانزیت و هاب منطقه شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی می‌تواند به عنوان ترانزیت و هاب منطقه‌ای قرار بگیرد و در این زمینه قراردادهای مخابراتی با روسیه، آذربایجان، ترکیه و چند کشور دیگر منعقد شده است.

به گزارش سیتنا به نقل از توانا، رضا تقی‌پور امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن همراه به 91 درصد رسیده است و نشان می‌دهد نسبت به ابتدای سال 84 حدود 7.5 برابر افزایش یافته است.

وی افزود: هم اکنون حدود 52 هزار و 704 روستا تحت نفوذ شبکه مخابراتی هستند و حتی روستاهای دارای 5 خانوار هم در این شبکه حضور دارند.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: هم اکنون ایران با 119 کشور ارتباط رومینگ دارد؛ در واقع هر فردی که به یکی از این کشورها برود می‌تواند با تلفن همراه فعلی خود ارتباط برقرار کند.

وی با اشاره به توسعه شبکه مخابراتی کشور گفت: کانالهای مخابراتی از 17 هزار کانال در ابتدای انقلاب به 11.5 میلیون کانال در حال حاضر افزایش یافته است و در بسیاری از مواقع معطلی و ترافیک مخابراتی وجود ندارد.

وی با اشاره به توسعه دفاتر فناوری اطلاعات در روستاها افزود: هم اکنون 40 هزار روستا از این امکان بهره‌مند هستند؛ تا قبل از سال 84 به ازای هر هزار ساکن روستایی 16 حساب بانکی وجود داشت که این نسبت امروز به 73 حساب افزایش داشته است.

تقی‌پور با بیان اینکه فعالیت‌های تجاری مخابراتی در کشور توسط بخش خصوصی انجام می‌شود گفت: 5 اپراتور ثابت، 4 اپراتور تلفن همراه، 38 اپراتور خدمات اینترنت بی‌سیم و 18 اپراتور اینترنت باسیم و 7 اپراتور خدمات ماهواره‌ای توسط شرکت‌های بخش خصوصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی مخابراتی گفت: یکی از اهداف ما همواره حضور فعال در مجامع بین‌المللی بوده است به طوری که معمولا ایران یکی از موثرترین اعضای این مجامع بوده و اغلب پیشنهاداتی که در این مجامع تصویب می‌شود پیشنهاد ایران بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود می‌تواند به عنوان ترانزیت و هاب منطقه‌ای قرار بگیرد و با توجه به این مسئله قراردادهای مخابراتی متعددی با کشورهای همسایه مانند روسیه، آذربایجان، ترکیه و چند کشور دیگر منعقد شده تا ایران بتواند بسیاری از ارتباطات شمال به جنوب و غرب به شرق را پوشش دهد.

تقی‌پور اضافه کرد: با توجه به آسیب‌هایی که در شبکه اینترنت وجود دارد و کشورهای غربی هم به عدم امنیت اطلاعات در اینترنت اذعان دارند شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که تا پایان برنامه پنجم این طرح نهایی شود تا به صورت پایدار مسائل ارتباطی و اطلاعاتی را در این شبکه پوشش دهیم.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-10-12 19:46

افزودن دیدگاه جدید