کد مطلب: 

4220

وزیر بهداشت: هر چه آنتن‌های مخابراتی در فواصل طولانی نصب شوند، زیان رسان ترند

وزیر بهداشت: هر چه آنتن‌های مخابراتی در فواصل طولانی نصب شوند، زیان رسان ترند

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات و بررسی‌های انجام شده درباره بهداشت پرتوها و تاثیر آن بر بدن انسان، گفت: به دنبال این بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که اشعه‌های حاصل از آنتن‌ها و دکل‌ها زیان‌رسان نیستند؛ اما هر چه فواصل این آنتن‌ها طولانی و تعدادشان کم باشد، می‌توانند زیان رسان باشند.

 

به گزارش سیتنا، دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه افتتاح 9 اتاق عمل جراحی جدید در بیمارستان شفا یحیاییان، از آسیب زا نبودن آنتن ها و دکل های مخابراتی جرف زد. این درحالی است که پیش از این علی گورانی، کارشناس مسوول بهداشت پرتوهای وزارت بهداشت در این باره گفته بود: قرار گرفتن بین فرستنده و گیرنده های مخابراتی کلا ضرر دارد.

با این حال وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم رعایت استانداردها در نصب آنتن‌ها و دکل‌های مخابراتی گفت: اشعه‌های حاصل از آنتن‌ها و دکل‌ها زیان‌رسان نیستند.

او با اشاره به فعالیت مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و تشکیل کمیته «بهداشت پرتوها» در این مرکز به ایسنا گفت: حدود سه سال گذشته به منظور رسیدگی بیش از پیش به بخش‌های بهداشت و درمان، معاونت سلامت وزارتخانه تفکیک و دو معاونت بهداشت و درمان تشکیل شد. به این ترتیب معاونت بهداشتی مستقل شد و مباحث بهداشتی و درمانی به طور جدی مورد بررسی قرار گرفتند.

خانم وزیر با اشاره به اقدامات و بررسی‌های انجام شده درباره بهداشت پرتوها و تاثیر آن بر بدن انسان، گفت: در این زمینه بررسی‌های مختلف در مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت صورت گرفت و به دنبال این بررسی‌ها به این نتیجه رسیدیم که اشعه‌های حاصل از آنتن‌ها و دکل‌ها زیان‌رسان نیستند.

وزیر بهداشت نتایج این بررسی ها را چنین بیان کرد: آنتن‌ها و دکل‌ها باید از فواصل استاندارد برخوردار باشند. بر اساس بررسی‌های انجام شده در مرکز سلامت محیط و کار به این نتیجه رسیدیم که هر چه فواصل این آنتن‌ها طولانی و تعدادشان کم باشد، می‌توانند زیان رسان باشند. اما اگر فواصل کم و تعداد بیشتر باشد، اشعه حاصل از این آنتن‌ها و دکل‌ها به هیچ وجه آسیب رسان نیست.

وی گفت: در مجموع از آنجا که در نصب این آنتن‌ها و دکل‌ها استانداردها رعایت می‌شود از نظر ما مشکلی ندارند. اما اگر گزارشی در مورد تخلف از این موارد به ما ارایه شود، حتما رسیدگی می‌کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-10-05 20:19

افزودن دیدگاه جدید