کدخبر :4199 پرینت
12 مهر 1391 - 12:29

دستیابی ایران به 98 درصد شاخص‌های بین‌المللی مرسولات پستی

متن خبر

مدیرعامل شرکت پست با اشاره به دستیابی 98 درصد شاخص‎های ارسال مرسوله پستی گفت: در سال جدید شرکت پست به دو سرویس جدید وب آگهی و ایمیل شرکت دست یافته است. همچنین خدمات پستی توسط دفاتر از امروز بیشتر می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، کرباسیان در نشستی که در آستانه روز جهانی پست مصادف با 17 مهرماه برگزار شد با اشاره به شاخص‌های بین‌المللی و به‌روز مرسولات پستی گفت: ایران 98 درصد از این شاخص‌ها را به دست آورده و تا دو ماه آینده در حوزه آسیا و اقیانوسیه مدال‌آور خواهد بود.

 

کرباسیان با اشاره به شبکه توزیع گفت: 6750 نامه‌رسان در کشور داریم و شبکه توزیع مرسولات به صورت متعارف پیشتاز، امانت، ویژه و روستایی رسیده می‌شود. همچنین تعداد صنادیق شهری 130 هزار فقره است و تاکنون دو هزار دستگاه PDA خریداری شده و با امضای گیرنده و قلم الکترونیک رسیدگی مرحله به مرحله مرسولات توسط مشترکان چک می‌شود.

 

وی در ادامه ناوگان پستی کشور را در حال حاضر با خطوط زمینی 3298، خطوط هوایی 43، دریایی 3، ویژه 8 و بین المللی 10 خط عنوان کرد و در پایان به اعتبار توزیع پست با در نظر گرفتن سیستم RFID اشاره کرد که می‌تواند در جایگاه شرکت پست در اتحادیه جهانی موثر باشد.

 

او ادامه داد: ایران یکی از قدیمی‌ترین دارندگان پست‌ در دنیا است و برخی فن‌آوریهای پستی از ایران گرفته شده است که از سال 1874 مصادف با تشکیل اتحادیه جهانی پست، ایران بیست و ششمین کشوری بود که عضو این اتحادیه شد که اکنون 193 کشور عضو این اتحادیه هستند.

 

مدیر عامل شرکت پست با اشاره به توسعه در حوزه ICT و تمرکز بر روی بخش روستایی گفت: خطوط زیادی در این باره ارائه شده همچنین در حوزه IT کار پست شروع شده و به صورت الکترونیک توزیع‌ها ادامه دارد که می‌توان به سرویس اینترانت، دفاتر بر خط ارائه می شود.

 

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده با شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف اعم از شرکت‌های مخابراتی، نفت، خدماتی، قوه قضاییه، نیروی انتظامی و ... اشاره و بیان کرد: در آخرین تفاهم نامه با شرکت پست و سازمان ثبت اسناد طی دو ماه از ورود 46 هزار نفر برای مراجعه به سازمان جلوگیری شده که این ترافیک خوبی برای پست است.

 

کرباسیان نقش پست در کاهش سفرهای غیر ضروری توسط شرکت را به عنوان پست نامه‌ها، قبوض، صورت حساب، اوراق تبلیغاتی، مطبوعات، بسته امانت و هدایا به طور کلی هفت میلیون و 960 هزار اعلام کرد.

 

وی دفاتر قبول و نقاط دسترسی شرکت پست را با اشاره به دو گروه دفاتر شهری و دفاتر روستایی تقسیم کرد و تعداد دفاتر پستی را 1701، دفاتر خدمات ارتباطی را 4838 و آژانسهای پستی را 100 عدد و همچنین دفاتر روستایی با نمایندگی روستایی را 1658، دفاتر شرکتی را 94 و تعداد دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات را 9718 عدد عنوان کرد.

انتهای پیام

http://www.citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.