کدخبر :4077 پرینت
02 مهر 1391 - 20:07

پربازدیدترین وب‎سایت‎ها برای ایرانیان

متن خبر

کلوب، شبکه ای اجتماعی است که برای کاربران ایرانی جاذبه بیشتری در برابر نمونه های خارجی دارد و یکی از پرترافیک ترین سایت هاست.

به گزارش سیتنا به نقل از شفقنا، در میان سایت های محبوب ایرانیان که از داخل کشور و بر اساس آمار منطقه ای و کشوری ثبت شده است، گوگل در صدر قرار گرفته و این نشان از نیاز کاربران ایرانی زبان به موتور جست و جوی همه جانبه ای همچون گوگل دارد که بتواند آنها را به مسیرهای مورد نظرشان که از آدرس پایگاه آن بی خبرند، هدایت کند.

گوگل، سایتی است که گفته می شود پشت نام آن اهداف خاصی واقع شده است و یک نمونه از اقدامات آن، فیلم اهانت به پیامبر بزرگ اسلام بود توسط یکی از بخش های اشتراک ویدیویی این شرکت به نام یوتیوب در معرض دید عموم کاربران قرار گرفت و بدون هیچ گونه ترسی از عاقبت انتشار چنین محتوایی، کامنت های ارسالی از سوی بازدیدکنندگان نیز ویرایش نشد و مسیر هرگونه اهانتی به پیامبر اکرم (ص) بازگذاشته شد. هرچند اخیرا با دستوری که به این شرکت رسیده است، مجبور به برداشتن و اصلاح آرشیو خود شده است.

برخی کاشناسان معتقدند شاید بهترین کار در برابر حرکات به وقوع پیوسته در فضای مجازی، تحریم شرکت های بزرگ اینترنتی همچون گوگل است تا راه کسب و کار برای آنها تنگ شود و خودشان به عواقب کارشان پی ببرند و شاید در این روند تجدید نظر کنند.

یاهو نیز که دومین سایت پرترافیک در ایران به حساب می آید خدماتی هم راستا با گوگل و البته در سطحی بسیار پایین تر ارائه می دهد که قرار گرفتن این شرکت در رده دوم حاکی از این است که ایرانیان، بسیاری از محتوای خود را از طریق موتورهای جست و جو به دست می آورند.

رتبه سوم به سایتی ایرانی به نام بلاگفا تعلق دارد تا سایت های ایرانی حداقل در این لیست در رده های اول تا سوم حرفی برای گفتن داشته باشند. این سایت یک میزبان بلاگ به حساب می آید و یکی از معروف ترین ها در میان سایر سرویس دهندگان به شمار می رود.

پیوندها نیز که از تارنماهای مفید به شمار می رود رده چهارم را به خود اختصاص داده است و احتمال این می رود که درصدد رقابت با صدر لیست و اول و دومی ها باشد چرا که این پایگاه فیلترینگ را دربر دارد و تمامی کاربران به طور ناخواسته در ازای روبرو شدن با صفحه ای در لیست فیلترینگ به این صفحه ارجاع داده می شوند.

میهن بلاگ دومین میزبان بلاگ های اینترنتی ایرانی است که در این رتبه قرار گرفته و سایت برنامه ورزش3 با رنک جهانی بالاتر در رده بعدی از لحاظ رنک در ایران قرار گرفته است که این آمار هم جالب است و نشان از الگوها و معیارهای مشخصی برای هر رده از ترافیک ها است.

حضور دانشجویان و کنکوری ها نیز برای سازمان سنجش مؤثر واقع شده و رنک سایت این سازمان را در لیست ده سایت پرترافیک در ایران قرار داده است. از آنجا که ترافیک جهانی این سازمان، آمار نسبتا پایینی را نشان می دهد، نشان دهنده این است که این سایت تنها بازدیدکنندگان داخلی از ایران دارد.

کلوب، شبکه اجتماعی که تقریبا تمامی کاربران اینترنتی با آن آشنا هستند در جایگاه نهم قرار دارد که عملا علاقه مردم ایران را به شبکه های اجتماعی می رساند که در برابر شبکه های اجتماعی پرمخاطب دیگر در دنیای مجازی همچنان، نمونه داخلی آن رتبه بالایی را به خود اختصاص داده است.

تابناک نیز پایگاه اطلاع رسانی است که جمعیت زیادی از علاقه مندان به موضوعات سیاسی، اجتماعی،ا قتصادی و فرهنگی را به سمت خود سوق داده است و جذابیت این سایت، آن را در رتبه های بالاتری به نسبت سایر خبرگزاری های رسمی و پایگاه های اطلاع رسانی قرار داده است.

برترین ها نیز که مجله ای اینترنتی است و در موضوعات مختلفی همچون اخبار، سبک زندگی، چهره ها و تناسب اندام دارای اخبار و اطلاعات است در جایگاه خوبی به نسبت بسیاری از سایت ها و پایگاه ها قرار گرفته است.

این سایت نسخه های تحت موبایل را هم برای کاربران در نظر گرفته است تا هر لحظه و به راحتی بتوانند به آخرین اخبار دسترسی داشه باشند.

ویکی پدیا دانشنامه آزادی است که می توان گفت بسیاری از اطلاعات در هر موضوعی را می توان از روی این پایگاه به دست آورد و برای ایرانی ها هم جذاب بوده است و به تعامل با این پایگاه پرداخته اند و آن را در رتبه بعدی قرار داده اند.

جالب توجه و البته عجیب این است که سایت بانک ملت در این مرحله جایگاه سیزدهم را از آن خود کرده است و علی رغم غافل گیری بسیاری از کاربران با دیدن این رتبه، این نکته را یادآور می شود که تجارت الکترونیکی و ضریب نفوذ اینترنت در بین ایرانیان رشد چشم گیری دارد و نیز اعتمادسازی میان کاربران را به نمایش گذاشته است.

در جایگاه های بعدی تا رتبه بیستم فیس نما (پایگاه اجتماعی ایرانیان)، خبرگزاری فارس، آپارات (پایگاه اشتراک ویدئو و مدیا)، بانک ملی ایران، بلاگ اسکای، Ask و 4Shared قرار گرفته اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.