کد مطلب: 

4044

اولین تلفن‌های همراه پیش از موبایل + تصاویر

تلفن‌های همراه امروز در یک کف دست جای می شوند، ۳۰ سال پیش تلفن‌های همراه دیگری وجود داشت که در یک کیف دستی حمل می‌شدند، ‌اما پیش‌ از آن چه؟ آیا قبل تر از آن هم چیزی به اسم تلفن همراه وجود داشت؟

به گزارش سیتنا به نقل از فارس، اولین تلفن‌های همراهی که واقعا آن‌ها را می‌شد حمل کرد، سال 1980ساخته شدند. این وسایل ارتباطی در یک کیف دستی قرار می‌گرفتند و چندین کیلو وزن داشتند.

البته این تلفن‌ها اولین تلفن‌های همراه نبودند و تاریخ ساخت تلفن همراه به سال‌ها قبل‌تر از آن بر می‌گردد، این وسایل ارتباطی در دهه 60 برای عموم مردم عرضه شدند اما آنها را نمی‌شد در یک کیف جا‌داد یا همراه خود این طرف و آن طرف برد، این تلفن‌ها با رادیو‌‌های بزرگ خود تنها در وسایل نقلیه قابل حمل بودند و شاید بهتر است که آنها را تلفن‌های همراه ماشینی بنامیم.

تلفن‌های همراه ماشینی بسیار بزگ بودند و برق خود را از باطری ماشین تهیه می‌کردند و دستگاه فرستنده و گیرنده آن‌ها که بسیار بزرگ بود، در صندوق عقب ماشین جای داده می‌شد، به گونه‌ای که با قرار دادن آن‌ها فضای زیادی در صندوق باقی نمی‌ماند. تا سال 1964 یک و نیم میلیون نفر در آمریکا از‌ این وسیله در خودرو‌های خود استفاده می‌کردند.

 





انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-09-21 21:23

افزودن دیدگاه جدید