کد مطلب: 

4034

اتصال مستقیم فلسطین به شبکه‎ی اینترنت اروپا بدون دخالت رژیم غاصب صهیونیست

اتصال مستقیم فلسطین به شبکه‎ی اینترنت اروپا بدون دخالت رژیم غاصب صهیونیست

شرکت مخابرات فلسطینی «پالتل» و شرکت «پانتل» وابسته به گروه شرکت‎های مخابراتی ترکیه توافقنامه ای برای متصل کردن فلسطین به شبکه اینترنت اروپا از طریق کابلی دریایی بدون آن که نیاز به حضور شرکت های مخابراتی اسرائیلی باشد امضا کردند.

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از رام الله، سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی در کنفرانسی مطبوعاتی در رام الله گفت: «مهم ترین دستاورد این توافقنامه، آزاد شدن از سیطره اسرائیل بر بخش اینترنت فلسطین است. مسئله فرکانس‌ها باقی مانده است که تلاش می کنیم با حمایت بین المللی از سیطره اسرائیل بر آن نیز رها شویم».

فیاض افزود: «این توافقنامه نتیجه تلاش هایی است که به فلسطین امکان خواهد داد در آستانه وارد شدن به نقشه بین المللی در بخش فناوری اطلاعات و آزاد سازی کامل بخش مخابرات قرار گیرد».

وی افزود: این توافقنامه ماهیتی حاکمیتی دارد و اهمیت این رویداد نیز در همین است. همچنین این توافقنامه کیفیت بهتر خدمات با قیمت بهتر را فراهم می آورد و اقتصاد فلسطین را رقابتی تر می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عمار العکر رئیس شرکت مخابرات فلسطین نیز گفت: این طرح که هزینه آن به میلیون ها دلار می رسد فایده اقتصادی خوبی دارد و موجب دسترسی فلسطینی ها به اینترنت قوی‌تر و سریع‌تر خواهد شد.

وی افزود: شرکت‎های مخابراتی فلسطینی و ترک از طریق کابلهای نوری شبکه هایشان را به یکدیگر متصل خواهند کرد. این شراکت، نقطه عطفی برای هر دو شرکت به منظور تقویت ارائه خدمات در خاورمیانه است.

العکر گفت، اتصال شبکه های مخابراتی به منزله تقویت تاسیسات زیربنایی و اطلاعاتی و اقتصاد ملی فلسطین به ویژه با توجه به محاصره اسرائیل محسوب می شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-09-20 21:37

افزودن دیدگاه جدید