کد مطلب: 

386

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد: مافیای تبلیغات پول کلانی برده و می‌برد!

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت ارشاد: مافیای تبلیغات پول کلانی برده و می‌برد!

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، می‌گوید: قانون‌گذار تمامی تبلیغاتی که در سطح کشور انجام می‌شود را نام برده است؛ رادیو، تلویزیون، صداوسیما، تبلیغات روزنامه‌ای، محیطی و.... و گفته شده که همه اینها تابع این مقررات و آئین‌نامه است و همه تبلیغات باید از مجرای این اداره‌کل بگذرد.

 

به گزارش سیتنا، علیرضا کریمی در گفت‌وگو با هفدهمین شماره ماهنامه مدیریت ارتباطات، گفت: اگر قرار باشد تبلیغات و نظارت بر آن با این حجم تبلیغاتی که در کشور ماست، به درستی انجام شود، این اداره‌کل خیلی کوچک بوده و جوابگو نیست.

 

وقتی از او سؤال شد که می‌گویند حتی بر روی رنگ پیش‌زمینه تصاویر هم ارشاد نظر می‌دهد؟ پاسخ داد: شاید یک دوره‌ای برای حساسیت‌های رنگ‌ها این‌چنین بود ولی خیر، این حساسیت را نداریم. یک زمانی بلی، ممکن بود که روی رنگ سبز یک حساسیت‌هایی باشد، ولی من خودم چنین حساسیت‌هایی را ندارم.

 

در بخش دیگری، از کریمی سؤال شد که شما می‌توانید منع کنید یک سازمانی در یک رسانه‌ای تبلیغ نکند؛ یعنی مجوز دارید که جلوی تبلیغ فردی را بگیرید که مجوز هم دارد؟ منظورم مشخصاً ممنوعیت تبلیغات ماهواره‌ای است؟ که وی پاسخ داد: وقتی ما می‌گوییم اگر با موازین شرعی و قانونی‌مان تطابق نداشته باشد، نمی‌تواند تبلیغات داشته باشد، بله، می‌گویم که آقای شرکت فلان، شما دارید از جیب مردم کشور من ارتزاق می‌کنید و پولت را به عنوان یک پشتوانه مالی به شبکه ماهواره فلان که دشمن کشور من و دشمن رهبری و دولت من است می‌دهی. یا از ایران بیرون برو یا تبلیغاتت را قطع کن.

 

 مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه پاسخش در مورد تبلیغات ماهواره‌ای می‌گوید: همه می‌دانند که شبکه فارسی‌ وان کثیف است. حتماً باید سیم ماهواره از ساختمان پایین آمده باشد که همه بفهمند ما پیشرفته‌ایم و ماهواره داریم؟ این یک خلاء کمبودی است، واقعی نیست.

 

 وی خطاب به شبکه‌های ماهواره‌ای که تلاش می‌کنند از صاحبان کالا و خدمات داخل کشور آگهی بگیرند می‌گوید: برای ایرانی‌های خارج از کشور تبلیغات بگیرند، هیچ اشکالی ندارد ولی سؤال من این است که برای چه آن شبکه ماهواره‌ای می‌گوید مرغ و گوشت فلانی در ولی‌عصر؟ آن ایرانی که در واشنگتن زندگی می‌کند می‌تواند بیاید از خیابان ولی‌عصر خرید کند؟ می‌گویم حالا این تبلیغ را حق ندارید بگیرید. از واشنگتن برو تبلیغات بگیر.

 

وی با اعلام اینکه گردش دقیق مالی تبلیغات میسر نیست از رقم 2 هزار میلیارد تومان در سال به عنوان تخمین یاد کرد و افزود: مطمئن باشید هر جا که گردش مالی بالاست، مافیا حتماً ایجاد می‌شود. در سال‌های گذشته اگر شما به کانون‌های تبلیغاتی نگاهی کرده باشید، دیده‌اید که بعضاً کانون‌های تبلیغاتی در سطح کشور قدرت اول بوده‌اند، به‌ویژه در تهران.

 

او با ناتمام گذاشتن این جمله مصاحبه کننده که می‌گویند این مافیا پول کلانی برده... می‌گوید: بله و می‌برد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-09-26 19:28

افزودن دیدگاه جدید