کد مطلب: 

371

ماهواره شش تنی ناسا سقوط کرد

ماهواره شش تنی ناسا سقوط کرد

گزارش‌های غیر رسمی جدید خبر می‌دهند ماهواره شش تنی ناسا از اتمسفر زمین عبور کرده و قطعاتی از آن در جایی در غرب کانادا به زمین برخورد کرده است، اما ناسا هنوز موقعیت دقیق سقوط لاشه های این ماهواره را شناسایی و اعلام نکرده است.

 

به گزارش سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا) از مهر، با وجود هشدار ناسا مبنی بر نزدیک شدن زمان سقوط ماهواره از کار افتاده 6 تنی UARS به زمین و با وجود اینکه اخبار جدید از سقوط این زباله فضایی غول پیکر به داخل اتمسفر خبر می دهند اما هنوز موقعیت دقیق برخورد مشخص نشده است.

 

این ماهواره بزرگ می تواند با هر نقطه ای از زمین برخورد کرده باشد و هنوز اطلاعاتی از نقطه دقیق برخورد آن ارائه نشده است، اما احتمال آسیب دیدن انسان‌ها در اثر این برخورد یک در سه هزار و 200 تخمین زده شده است.

 

این ماهواره شب گذشته از فراز بریتانیا عبور کرده و به شکل لکه ای درخشان در آسمان بدون ابر آشکار بود. سرعت سقوط این قطعه 6 تنی در شب گذشته 29 هزار کیلومتر بر ساعت محاسبه شد.

 

ناسا اعلام کرده بود مقصد نهایی برخورد UARS تنها دو ساعت قبل از برخورد نهایی قابل شناسایی خواهد بود، البته این منطقه با دقتی برابر محدوده 9 هزار و 500 کیلومتری قابل شناسایی خواهد بود. انتظار می رود 26 قطعه با وزن کلی 544 کیلوگرم در مسیر بازگشت به زمین سالم از اتمسفر عبور کرده باشند.

 

منطقه پیش بینی شده برخورد ماهواره 57 درجه شمالی و 57 درجه جنوبی است، محدوده ای که تقریبا تمامی سرزمین‌هایی که انسان‌ها در آن سکونت دارند را پوشش می دهد. با این همه تا کنون احتمال برخورد آن با آمریکای شمالی، روسیه و ترکیه قویتر به نظر آمده است.

 

گفته شده UARS پس از برخورد به 100 قطعه تقسیم خواهد شد که بیشترین این قطعات در حرارت ناشی از اتمسفر از بین خواهند رفت و تنها قطعات سنگین فلزی می توانند از اتمسفر زمین جان سالم به در برده و به زمین برسند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-09-24 09:20

افزودن دیدگاه جدید