کد مطلب: 

3663

هشدار پلیس برای اشترک‌گذاری مطالب در اینترنت

رعایت نکردن مسائل و الزامات امنیتی و اصول محرمانه در اشتراک‌گذاری‌های اینترنتی عامل بروز آسیب‌های جدی در حوزه‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی می‌شود. در همین راستا، پلیس فتا هشدارهایی را به منظور جلوگیری و پیشگیری از چنین مواردی به شهروندان و کاربران فضای مجازی ارائه داد.

به گزارش سیتنا، سرهنگ ایرج محمدخانی، رییس پلیس فتای استان گیلان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بسیاری از سرویس‌های اینترنتی مبتنی بر اشتراک‌گذاری اطلاعات این امکان را به کاربران خود می‌دهند که منابع مشترکی را از قبیل عکس، ویدئو و سایر محتواها با دیگران ایجاد کنند، گفت: اگر مسائل و الزامات امنیتی و اصول محرمانه در این اشتراک‌گذاری‌ها رعایت نشود، آسیب‌های جدی در حوزه‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی به افراد جامعه وارد خواهد شد.

وی از کاربران شبکه‌های مجازی خواست عکس‌ها، ویدئوها و سایر اطلاعات شخصی را تنها با کسانی به اشتراک بگذارند که به آنان اعتماد بالایی دارند و در صورتی که در شبکه‌های اجتماعی، این موارد را به اشتراک می‌گذارند، حتماً نسبت به تنظیمات محرمانه یا همان Privacy اقدام کنند.

محمدخانی با بیان اینکه اطلاعات مکانی کاربران اینترنت یکی از موارد مورد علاقه سارقان و فرصت‌طلبان اینترنتی است، اظهارکرد: کاربران باید زمانی‌که از دستگاه‌های رایانه‌ای همراه مجهز به GPS، نظیر برخی از تلفن‌های همراه و تبلت‌ها استفاده می‌کنند و در مکانی خارج از محل کار یا محل زندگی هستند، اطلاعات مکانی خود را در سیستم های جانمایی مثل گوگل مپ و گوگل ارت به اشتراک نگذارند چرا که در غیر این صورت، سارق یا سارقان به خالی‌بودن منزل یا محل کار آنان پی برده و اقدام به سرقت از آنجا می‌کنند.

رییس پلیس فتای گیلان با بیان اینکه سیستم‌های به اشتراک‌گذاری اطلاعات مکانی نظیر گوگل ارت و ویکی‌مپیا می‌توانند مورد استفاده سیستم‌های جاسوسی دشمن قرار گیرند، اظهارکرد: جانمایی اماکن حیاتی و حساس نظیر اماکن سیاسی، نظامی، خدماتی، فرهنگی اقتصادی و اجتماعی، اطلاعات ذی‌قیمتی را برای دشمن فراهم می‌کند و فرد را بی‌آن که خودش بخواهد به یک جاسوس تبدیل می‌کند.

به گفته وی، برای تبهکارانی که از مهندسی اجتماعی برای مقاصد مجرمانه خود استفاده می‌کنند، هیچ اطلاعاتی ارزشمندتر از اطلاعات دسته اولی که خود کاربران به اشتراک گذاشته‌اند، نیست.

محمدخانی با بیان اینکه بسیاری از فایل‌هایی که در سیستم تورنت و Peer2Peer به اشتراک گذاشته می‌شوند به انواع ویروس‌ها، تروجان‌ها و سایر بدافزارها آلوده‌اند گفت: کاربران باید در صورت دانلود اینگونه فایل‌ها، آنها را با نرم‌افزارهای امنیتی چک کنند.

رییس پلیس فتای گیلان از کاربران شبکه‌های مجازی خواست عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی را در سایت‌ها به اشتراک نگذراند چرا که در غیر این صورت دیگر خودشان صاحب آنها نیستید و اینگونه محتواها به سرعت توسط مجرمان اخلاقی منتشر می‌شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-08-24 08:05

افزودن دیدگاه جدید