کد مطلب: 

362

بررسی نحوه عملکرد شرکت زیرساخت در سیاست‌های اصل 44 در مجلس

بررسی نحوه عملکرد شرکت زیرساخت در سیاست‌های اصل 44 در مجلس

رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 گفت‌: اخذ گزارش از وزارت ارتباطات، در خصوص عملکرد شرکت زیرساخت، نحوه رقابتی عمل کردن، رعایت قانون اصل 44 و ضد انحصار را در دستور کار کمیسیون قرار می‌دهیم.

به گزارش سازمان خبری سیتنا، "حمیدرضا فولادگر" در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در برنامه‌های گزارشی مجلس، هر چند وقت یکبار از وزیر ارتباطات گزارش‌هایی خواسته می‌شود.

رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 گفت: پیش از این پرسش‌هایی در خصوص لزوم برگزاری مناقصه و وجود رقابت در فعالیت‌های این شرکت مطرح شده بود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درست است که شرکت زیرساخت یک شرکت حاکمیتی است اما اگر بخواهد انجام خدمات خود را به خارج از شرکت بسپارد (برون سپاری کند)، باید در این اقدامات، اصل رقبا حاکم باشد.

فولادگر اضافه کرد: به همین دلیل تصمیم گرفته شد جلسه‌ای در این خصوص برگزار و از وزارتخانه خواسته شود که گزارشی در مورد نحوه عملکرد شرکت ارتباطات زیرساخت و مواردی از جمله اینکه آیا در شرکت زیرساخت، رقابتی عمل می‌شود یا فعالیت‌های آن انحصاری است، ارائه کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ضمن اینکه یکی از وظایف شورای رقابت همین است و آنها نیز وظیفه بررسی وجود یا عدم وجود انحصار در فعالیت‌های این شرکت را دارند.

رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 افزود: علیرغم برگزاری جلسه در خصوص مخابرات، اپراتور سوم و تلفن همراه، در خصوص شرکت ارتباطات زیرساخت، یکی دو ماه است که در مجلس جلسه‌ای نداشته‌ایم و باید این موضوع را در دستور کار کمیسیون قرار دهیم.

فولادگر تاکید کرد: در خصوص عملکرد شرکت زیرساخت، نحوه رقابتی عمل کردن در این شرکت، رعایت قانون اصل 44 و فعالیت‌ ضد انحصار در این شرکت، از وزارت ارتباطات گزارش خواهیم گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-09-23 18:55

افزودن دیدگاه جدید