کد مطلب: 

3595

رفع مشکل ارتباطی مناطق زلزله‌زده

رفع مشکل ارتباطی مناطق زلزله‌زده

وزیر ارتباطات از برپایی چادر مخابراتی و ارائه رایگان سیمکارت در مناطق تخریب شده خبر داد و گفت: در این حادثه قطعی در شبکه‌ها نداشته‌ایم و هم‌اکنون با کاهش تراکم تماس و وصل برق، شبکه مخابراتی در وضعیت عادی است.


به گزارش سیتنا، رضا تقی‌پور برای اطلاع از وضعیت شهرستان‌های زلزله‌ زده استان آذربایجان شرقی و اطلاع از وضعیت سرویس‌های مخابراتی در این حادثه، به این استان سفر کرده است.

رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در خصوص وضعیت شبکه مخابراتی پس از این حادثه، اظهار داشت: با استانداردهای خوب سایت‌ها و شبکه‌های مخابراتی کشور، در این حادثه قطعی در شبکه‌ها نداشته‌ایم.

وی گفت: در یک تا دو ساعت اولیه پس از بروز حادثه، به دلیل بالا بودن تقاضاهای تماس با استان، تراکم داشتیم، به گونه ای که با یک بار تماس، برقراری تماس ممکن نبود و نیاز به چند بار تلاش بود .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پس از آن در برخی مناطق که خطر برق‌گرفتگی وجود داشت، مشکل قطع برق فرستنده و گیرنده‌ها را داشتیم که سایت‌ها حدود 5 ساعتی با برق اضطراری کار کنند و پس از آن برق بار دیگر وصل شد.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون در روستاهایی که خانه‌ها با درصد بالایی تخریب شده، اپراتورها چادرهای مخابراتی ایجاد کرده‌اند زیرا به دلیل خراب شدن خانه‌ها، مردم نمی توانند از تلفن خانه‌شان استفاده ‌کنند.

تقی‌پور گفت: چادرهای مخابراتی رایگان هستند و شرکت مخابرات و ایرانسل، مراکزی را پیش بینی کرده‌اند که مردم می‌توانند از آنجا به صورت رایگان تماس بگیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: همچنین یک اپراتور تلفن همراه، در مناطقی که خانه‌ها کاملا آسیب دیده‌اند و مردم به سیم‌کارت‌های خود و ارتباطات دسترسی ندارند، اقدام به توزیع 5 هزار سیم‌کارت‌ کرده ‌است.

تقی‌پور گفت: همچنین پس از حادثه نیز از طریق سازمان تنظیم مقررات، وضعیت شبکه و سرویس‌دهی  اپراتورها را مانیتور می‌کردیم و دیدیم که به یک باره تقاضای تماس با این منطقه، 10 برابر شد.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون تراکم تقاضای تماسی که در ساعات اولیه حادثه بود از بین رفته، مشکل برق سایت‌ها نیز حل شده و در نتیجه وضعیت شبکه مخابراتی در استان زلزله‌زده به حالت عادی بازگشته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-08-15 15:57

افزودن دیدگاه جدید