کد مطلب: 

3536

«ویکی‌لیکس» از کار افتاد

سایت ویکی‌لیکس که از جزئیات یکی از طرح‌های جاسوسی آمریکا از شهروندان پرده برداشته بود، مورد حمله قرار گرفت و از کار افتاد.

به گزارش سیتنا، شبکه خبری راشاتودی در گزارشی خبر داد سایت ویکی‌لیکس که به خاطر منتشر کردن ایمیل‌هایی درباره جزئیات یک طرح جاسوسی از شهروندان آمریکا مورد توجه عموم مردم قرار گرفته بود، با «حملات توزیع‌شده محروم‌سازی از سرویس» از کار افتاد.

سایت ویکی‌لیکس ایمیل‌های هک‌شده گروه «انانیموس» ( به معنی بی‌نام) از شرکت پیش‌بینی‌های راهبردی آمریکا را منتشر کرده بود.

ایمیل‌های هک‌شده گروه «انانیموس» نشان می‌دهد مقامات اطلاعاتی اسبق آمریکا یک سامانه پایش طراحی کرده‌اند که از فناوری‌های بازشناسی چهره فعلی بسیار دقیق‌تر است ـ آنها این سامانه را در سرتاسر آمریکا و زیر دیش‌های اکثر مردم آمریکا نصب کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ایمیل‌های هک شده شرکت «پیش‌بینی استراتژیک» نشان می‌دهد اطلاعات جمع‌آوری شده از شهرهای بزرگ و نقاط برجسته سرتاسر آمریکا هر چند ثانیه به صورت دیجیتالی ثبت می‌شوند و سپس به صورت رمز درآمده و فوراً به یک پایگاه داده مرکزی در نقطه‌ای افشا نشده ارسال می‌شوند تا با اطلاعات دیگر ترکیب شوند.

این اقدامات بخشی از برنامه‌ای موسوم به «ترپ‌وایر» است که بر اساس طرح‌های شرکت «آرباکساس» ایجاد شده است ـ شرکت آرباکساس نام شرکتی در شمال ایالت ویرجینیا آمریکا است که پرسنل آن را برگزیدگان جامعه اطلاعاتی آمریکا تشکیل می‌دهند.

با آنکه قرار نیست مردم از جزئیات «ترپ‌وایر» و شرکت آرباکساس اطلاعی داشته باشند، ایمیل‌هایی که گروه انانیموس سال گذشته از سازمان اطلاعاتی پیش‌بینی‌های راهبردی هک کرد باعث شد مردم آمریکا تا حدی امکان داشته باشند از جزئیات فعالیت‌های اینچنینی آگاهی داشته باشند.

فعالانی که با گروه انانیموس ارتباط دارند در سال 2011 توانستند 5 میلیون ایمیل مربوط به این نهاد امنیتی را بربایند که سایت ویکی‌لیکس بعضی از این ایمیل‌ها را در اوائل سال جاری منتشر کرد ـ از میان این ایمیل‌ها بعضی از آنها مربوط به اجرای برنامه «ترپ‌وایر» در اماکن عمومی سرتاسر آمریکا بود که بعد از آنکه «جاستین فرگوسن» (از محققان حوزه‌های امنیتی) در هفته جاری درباره آن صحبت کرد، به موضوعی داغ در بحث‌های اینترنتی تبدیل شد.

به گزارش سیتنا به نقل از راشاتودی، پس از اینکه احساس شد این موضوع موفق شده است نظر عمومی مردم را جلب کرده و شمار بیشتری از کابران اینترنت را به دستیابی به این ایمیل‌ها علاقه‌مند کند، سایت ویکی‌لیکس مورد «حملات توزیع‌شده محروم‌سازی از سرویس» (DDos) قرار گرفت تا از تعداد کاربرانی که می‌توانند این ایمیل‌ها را ببینند، کاسته شود.

حمله توزیع‌شده محروم‌سازی از سرویس (Distributed Denial of Service) روشی از حمله‌ است که در آن حمله‌کننده با تعداد زیادی از کامپیوترها و شبکه‌هایی که در اختیار دارد، یک پایگاه اینترنتی را مورد حمله قرار می‌دهد. در این روش تمام رایانه‌ها یکی از روش‌های متعدد حمله را همزمان با هم انجام می‌دهند که ممکن است در برخی موارد خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد.

یکی از مسئولان سایت ویکی‌لیکس در توئیتر نوشت که این حمله‌ها احتمالاً به این خاطر انجام شده‌اند که سایت ویکی‌لیکس قرار بود ایمیل‌های جدیدی از شرکت «پیش‌بینی‌های راهبردی» را افشا کند.

راشاتودی تأکید می‌کند مدارک و اسنادی که سایت ویکی‌لیکس درباره این طرح جاسوسی منتشر کرده است دائماً به خاطر شدت گرفتن دامنه این حملات از دسترس خارج می‌شوند.

یک فعالان استرالیایی به نام «آشر ولف» نیز گفت که «حملات توزیع‌شده محروم‌سازی از سرویس» که روانه ویکی‌لیکس شده‌اند ترافیک این سایت را تا 40 گیگیابایت در هر ثانیه بالا برده است.

منبع: فارس

http://citna.ir/node/3536

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-08-10 12:07

افزودن دیدگاه جدید