کدخبر :344 پرینت
28 شهریور 1390 - 19:29

فیضی: روند قیمتی سهام "اخابر" همواره در مداری مثبت حرکت می‌کند

متن خبر

شرکت سرمایه گذاری کارکنان ارتباطات و مخابرات (شسکام) با مشارکت شرکت مخابرات و همکاران شاغل و بازنشسته بزودی تأسیس می شود.

 

به گزارش سازمان خبری سیتنا، این گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران بود که در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با بیان اینکه اساسنامه شرکت شسکام در پایگاه اینترنتی شرکت مخابرات منتشر خواهد شد، خاطر نشان کرد: هر چند زمینه فعالیت این شرکت و اهداف آن بستگی به تصمیمات هیأت موسسین آن در فرآیند ثبت شرکت دارد اما حضور در تمامی فعالیت های سرمایه گذاری می تواند برای عرصه فعالیت های این شرکت تعریف شود.

 

صابر فیضی با ابراز امیدواری از آغاز فعالیت شرکت شسکام در نیمه دوم سال جاری، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا امکان حضور در این شرکت در پروژه های نفت و گاز و سایر اپراتورهای مخابراتی وجود دارد؟ پاسخ داد: علاوه بر تعریف بازار گردانی سهام "اخابر" برای این شرکت، امکان حضور در این عرصه ها نیز در راستای تأسیس آن دور از ذهن نیست.

 

وی در ادامه، عرضه سهام شرکت های مخابرات استانی از سبد دارایی های غیر بورسی "اخابر" در بازار سرمایه را تا پایان سال جاری بعید دانست و در عین حال در خصوص تعرفه پیشنهادی مکالمات تلفن ثابت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: دو مقوله در این زمینه از سوی شرکت مخابرات مطرح بود که در این زمینه افزایش یا کاهش تعرفه مکالمات تلفن ثابت و سایر خدمات در حوزه های خدماتی گوناگون در کشور که از سال 83 مطرح بود، ابتدا پیگیری و مباحثی به طور مشترک با سازمان تنظیم مقررات و شورای رقابت دنبال می شد.

 

در این میان به یکباره از سوی دولت اعلام شد که کد مکالمات درون شهری و بین شهری کمتر از 400 کیلومتر از سوی شرکت مخابرات حذف شود که در این زمینه اعلام شد با توجه به احتمال زیان دیدن شرکت مخابرات از اجرای این خدمات، با افزایش هزینه مکالمات تلفن ثابت برای این مناطق، درآمدها و هزینه های ناشی از آن با یکدیگر سر به سر می شود.

 

به گفته فیضی افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت برای مکالمات درون شهری و بین شهری کمتر از 400 کیلومتر به معنای افزایش سودآوری و تعدیل مثبت درآمدهای پیش بینی شده از این محل در بودجه سال مالی جاری نیست.

 

فیضی با اشاره به نامه نگاری های مکرر با سازمان تنظیم مقررات رادیویی گفت: علیرغم تمام نامه نگاری ها و پیگیری ها هنوز موفق به دریافت مجوز تعدیل تعرفه ها نشدیم و به محض وقوع این امر ، خبر را به سهامداران خواهیم رساند.

 

این مقام مسئول از شناسایی بخشی از دارایی های غیر مولد شرکت مخابرات و تصمیم گیری برای واگذاری آنها نیز سخن گفت و در عین حال تأکید کرد: هر چند هنوز اطلاعات مالی "اخابر" در عملکرد شش ماهه اخیر در دست بررسی است اما با توجه به نوع فعالیت ها، وقوع تعدیل منفی سود بعید بوده و متناسب با پیش بینی ها خواهد بود.

 

فیضی با توصیه به سهامداران مبنی بر صبر پیشه کردن در تصمیم گیری ها خاطرنشان کرد: روند قیمتی سهام شرکت مخابرات فارغ از هر گونه جهش یکباره ای، همواره در مداری مثبت و در شیبی ملایم حرکت کرده و سرمایه گذاران با حوصله خود را راضی نموده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.