کد خبر: 338062
30 خرداد 1405 - 19:57

هشتمین روز اختلال در خدمات آنلاین بانک ملی؛ مشکلات اینترنت بانک همچنان ادامه دارد

در هشتمین روز از حمله سایبری به زیرساخت‌های چهار بانک بزرگ کشور، بخشی از خدمات آنلاین بانک ملی همچنان به وضعیت عادی بازنگشته و اختلال در اینترنت بانک و برخی تبادلات مالی مشتریان ادامه دارد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، با گذشت هشت روز از حمله سایبری به زیرساخت‌های چهار بانک بزرگ کشور، بررسی‌ها نشان می‌دهد بخشی از خدمات آنلاین بانک ملی هنوز به شرایط پایدار و عادی بازنگشته است. کاربران این بانک همچنان از اختلال در دسترسی به اینترنت بانک، کندی در انجام عملیات بانکی و مشکلات مربوط به برخی تراکنش‌های مالی خبر می‌دهند.

گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که اختلال‌های موجود، طیف گسترده‌ای از خدمات آنلاین از جمله مشاهده اطلاعات حساب و برخی تبادلات مالی را تحت تأثیر قرار داده و برای شمار زیادی از مشتریان مشکلات عملی ایجاد کرده است.

تداوم این وضعیت در حالی است که اطلاع‌رسانی رسمی بانک عمدتاً به اعلام عبارت‌هایی نظیر «رفع مشکل در اسرع وقت» محدود شده؛ عباراتی که به باور بسیاری از مشتریان، بدون ارائه زمان‌بندی مشخص یا توضیح شفاف درباره روند رفع اختلال، بیش از آنکه اطمینان‌بخش باشد، موجب سردرگمی و افزایش نگرانی شده است.

در چنین شرایطی انتظار می‌رود در صورت ناتوانی تیم فنی بانک در رفع سریع و کامل مشکلات، مدیران بانک تصمیمی قاطع و شفاف اتخاذ کرده و ضمن ارائه گزارش دقیق از وضعیت موجود، راهکار مشخصی برای کاهش آسیب به مشتریان ارائه دهند؛ چراکه ادامه ابهام و اختلال، هزینه مستقیم آن را به کاربران و فعالان اقتصادی تحمیل می‌کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

Slytherin
بانک صادرات هم دست کمی نداره، اصلا نمیتونم بین حساب پول جا به جا کنم. داخل کارتم هیچی ندارم!!!!
بنده خدا
اینترنت بانکها به خودشان مربوطه اینترنت ملت رو درست کنید که هیچی رو بالا نمیاره
هژاروطنخواه
کلافه شدیم از بلاتکلیفی و جواب سربالا
یک هفته س پول خودمون تو هواس باید از مردم قرض کنیم
کوروش
لعنت به کل بانک ملی
یه معامله زمین انجام دادم ۳ بار فروشنده رفته تا فسخ کنه هر چی براش توضیح میدم مشکل از بانکه میگه مشکل خودته.هر روز با استرس و دلهره میرم بانک.داغون شدمه بخاطر خرابی بانک.خدایا کمک کن
roya
دوست عزیز فروشنده نمیتونه فسخ کنه .. این موضوع قوه قاهره است و شما مقصر نیستی
Amor
دقیقا ملک فروختم نمیتونم پول بگیرم برای فروشنده خودم پول بزنم
۲ تا معامله‌ رو هوا دارم
کوروش
لعنت به کل بانک ملی
یه معامله زمین انجام دادم ۳ بار فروشنده رفته تا فسخ کنه هر چی براش توضیح میدم مشکل از بانکه میگه مشکل خودته.هر روز با استرس و دلهره میرم بانک.داغون شدمه بخاطر خرابی بانک.خدایا کمک کن.مدیران بی لیاقت را ریشه کن .الهیییییی
roya
سلام دوست محترم این مشکل میشه قوه قاهره .. شما مقصر نیستی .. فروشنده نمیتونه فسخ کنه
خدا حافظ
اینترتم تا دو روز دیگه تمام میشه احتمالا نمی تونم شارژ کنم دیشب نون ماست با آب اضافه خوردیم همه سیر بشن امشب داریم سیب زمینی که قرض کردیم از میوه فروش محال و میپزیم فردا میریم شعبه میشینیم یا از گشنگی میمیریم یا پولمون و پس میگیریم
ابراهیم
اگر اختلال عمدی نیست، بانک ملی کارت به کارت را رایگان کند وقتی امکان انتقال وجه پایا در بام بانک ملی وجود ندارد.
رجایی
حساب من تو ملی پول داره. الان یک هفته شده پول نون ندارم هیچی تو خونه ندارم با شش بچه‌ دارم دیونه میشم لعنت بر مسوول بی عرضه ملی. چرا قوه قضاییه با مسببان وعاملین بیسواد که فقط تو چاپیدن بیت المال و حقوق کلان گرفتن تخصص دارند برخورد نمیکنه اونا الان نباید خواب داشته باشندتا گره رو باز کنند وظیفشونه و‌ گرنهبجای اونا متخصص نخبه بیارهبانک سرکار.لعنت خدا بر مسوولی که تخصص نداره و بجای نخبه متخصص نشسته و پول میگیره
حتیفه سارانی
برنامه های بانکی کارنمیکنه تمام مراحل وامم تو بانک صادرات آنلاین انجام میشه الان گیر کردم برای معرفی ضامن پشتیبانی هم تماس میگیرم میگن دست ما نیست کسی پاسخگو نیست. میترسم وقت ضامن گیری بگذره
محمد
هی فیلتر کنید هی فیلتر شکن به مردم بفروشید تا این اوضاتون باشه و دست از روی نت ورندارید هی این مشکلات دارید هی برید هزینه فیلتربنگ بکنید خدا میزنه از پس کلتون بزنه بیرون
ابا عمر
واقعا این مسولین هیچی برایشان مهم نیستش
کاربر بانک ملی
واقعن تو این ۸ روز خیلی متضرر شدم و جالب اینجاست اگه موشک خرده بود ب سرور بانک باید تو دوسه روز اطلاعات نرم افزاری و تجیهیزات سخت افزاری بازسازی و ب روال عادی باز میگشت. اخا ی هک ۸ روز زمان برده هنو ز هم درست نشده. اونوقت حتی ی خبری ی پیامکی از طرف بانک برای این اختلال صورت نگرفته .چقد اشخاص دجار سو تفاهم شدن وب تو کسب کارشون متضرر شدن .
ا
بابا این چ بانک .ک بعد ی هفته هنوز نمیتونه درست کنه مشکلات رو . حداقل برید در بانک رو گِل بگیرید با این بانکداری
س یاوری
سلام چرا بانک صادرات پول کارتخوان ها از ۲۳ خرداد واریز نمیکنه؟ الان دقیقا ۸ روزه پول نداده
اعتراض
از چنین بانک ها با این همه حجم تبلیغ و بوق و کرناانتظار بیشتری میرفت .اطمینان مشتری ها رو از دست دادید و باید جبران خسارات داشته باشید
محسن
فقط بانک ملی نیست، صادرات هم سود سپرده‌ها را واریز نکرده که هیچ حتی به اصل سپرده هم دسترسی نداریم
عصبانی
رئیس بانک مرکزی باید عوض بشه ، بانک‌ ملی هم باید منحل بشه و همه پولهای تو حساب مارو بده ، مملکت بی صاحاب همینه هر کاری دلشون بخواد دارن میکنن ، پولهای تو سپرده مارو برداشتن بردن تو طلا و ملک و ارز فکر کردن ما نمیفهمیم واسه همینه الان ۱ هفته ست نمیتونیم مانده حسابمونو ببینیم
مجید احمدی
با سلام .
بانک تا به امروز برای تک تک تراکنش هایمان پول کسر کرده و همچنین در ابتدای سال از بابت امنیت سپرده‌ ها و ارائه خدمات از حساب هایمان پول دریافت نموده است .وقتی نتوانسته درقبال این ادعاهایش پاسخگو باشد چه تدابیری برای این قصور انقلابی خودش برای مشتریانش می‌خواهد بدهد.
سید جواد رضوی زاده
یک عده مسیول بدون مسیولیت، معلوم نیست اشکالات پیش آمده سهوی و یا عمدی است تنها متضررش مردم هستند
دق
بعدا سود سپرده ها واریز میشه یا نه؟
کاربر بانک ملی
اخه چرا اینقدر طولانی شده ؟ هیچ پولی ندارم. وام گرفتم .الان همون مسدود شده. هیچی ندارم که استفاده کنم. چقدر ما باید در خجالت زتدگی کنیم؟ چرا کسی جوابگوی مردم نیست؟
W
بگید پول مردم رو که با خون دل پس انداز کردن و سپردن دست شماها بالا کشیدید یه اب هم روش
حسین
یه هفته ست ،،سیستم بانک ملی اختلال پیدا کرده ، و اونایی که حساب سپرده دارن واقعا به مشکل خوردن و هیچ بی مسئولی پاسخگو نیست فقط زبونشون دراز و گستاخن، خودشون می دونن با این گرونی مردم مشکل دارن، باز توجه به مشکلات نمیکنن، پول کارتخوان هارو واریز نمیکنن تا میتونن هدفشون جیب بری از مردمه، ‌احساس مسئولیت نمیکنن چون یه مشت آدم های بی سواد نادان نا آگاه در راس امور بانکداری نشستن پول مفت از بیت المال میخورن و به ریش همه می خندن ،واقعا خاک بر سر همتون با این بانکداریتون ،، هرکسی پول اضافه داره نبایستی بسپره به بدست بانک‌های بی مسئول چون هیچ توجه ای به مردم و مشکلات مردم ندارن جز مفت خوری
ایرانی
متاسفانه بانکها ورشکست شدن الان با تفاهمنامه دقیقه وقت اضافه و فروش نفت و آزاد سازی مقداری از پولهای فروش نفت مقداری از مشکلات موقتا رفع میشود تا چند روز دیگه بصورت معجزه همه مشکلات بانها رفع میشود
مهگل عادلی
فقط ملی نیست بانک تجارت هم بخش خدمات کارت درست شده میگن اکی شده در حالیکه بخش خدمات حساب درست نشده و منی که تو حسابم پول دارم و بخاطر منقضی بودن کارتم نمیتونم کارت بکارت کنم و از خدمات حساب استفاده می‌کردم و با روش پل انتقال می دادم الان به حسابم دسترسی ندارم و زندگیم رو هواست.وحتی خرید روزمره سادم نمیتونم انجام بدم این چه وضعشه اخه
جاسم کرار
وقتی تمام نیرو ها بر اساس پارتی استخدام میشن همین میشه
Mohhamad
اختلال دیگه پیش میاد حمله دیگه پیش میاد باید صبور باشید همه یه طوری گرفتاریم از دستمون چی بر میاد فقط یه نظر که نه علمش رو داریم نه بلدیم چی به چیه دنیای حملات سایبری بدترین حرکت دشمن به طرف مقابل است گفتن کارشناسی شده حرف بزنید .نه از روی نداشتن اطلاعات فنی ولی واقعا شفاف سازی توی روال بانکی عادیش هم نیست چه برسه الان که ترکوندنشون
کاربر بانک ملی
چی میگی برا خودت آمووو .مردم تو این گرفتاری اقتصادی جونشون ب لبشون رسیده معلومه شکمت سیره جای گرم تشتی شعر تلاوت میکنی.بنک پول مردمو پیش خودش داره باید ب مردم پاسخگو باشه اما حتی بخاطر این اختلال ی پیامک ساده و عذرخواهی نکردن.اونوقت تو از مردم طلبکار شدی امثال شما مارو ب این روز انداختن فقط ادعا حرف حرف حرف
صیفی
تا بنده یاد دارم مملکت ما همیشه از یک نقطه چندین بار گزیده شده اونهم به دلیل مسئولین بی مسئولیت هس ای کاش مثل قدیم همه چی دستی و کاغذی بود تا وقتی این مسئولین هستن
حامد معصومی
من فتم بانکمیکم پول ندارم مشکل کیحل میشه میگه مگه مبلغی که مشکل خورده چقدره میگم و توجه گایا شده به حسابم به مبلغ 72میلیون تومن در مجموع144 میلیون میگه اینکه مبلغی نیست نمیدونم اینا بخصوص اون کارمند بانک صادرات سرش تو کدوم آخوره که به 144 میلیون میگه مبلغی نیست و من الان مونده نون شبمم با اختلال به‌وجود اومده
سفیدباف
الان دوهفته است این اختلال وجود دارد زندگی ام کاملا مختل شده است
شیوا کاظمی
حداقل سود پولها رو بدن من قسط دارم اجاره خونه دارم خرج روزانه دارم چیکار کنم
قاسمی
واقعا باعث خجالت هس بانک ملی که مورداعتمادبود اینجوری عمل بکنه کلا اعتمادازبین برد
لطیف
هیچ حمله ی سایبری صورت نگرفته، چطور بود که در جنگ تحمیلی بانک سپه در عرض ۳ روز اختلالش رفع شد، الان همزمان ۴ بانک با هم اختلالش ادامه داشته باشه؟!؟ این سیاست مالی پوله بلوکه کنن و بانک مرکزی با توجه به ریزش طلا تو این بازه ی زمانی به انبارکردن و خرید روی آورده و همزمان سپرده های مردم قابل برداشت نیست! و یه جورایی بلوکه شده!! کلام آخر این مردم هستن که دارن زیربار مشکلات کمرخم میکنن و چه معاملات و ضرر و زیان و استرس و... دارن میکشن
دیگه بس کنید مردم پشت قضیه رو میفهمن عصر قجر نیست
نادر
به بهانه اخلال در سامانه ها حساب های مردم را بلوکه کردید ....از این پولها کجا استفاده میکنید...؟ شفافیت ندارید...
اسلان
دقیقا شنبه هفته پیش یه ماشین خذیدم یه مقدار پول دادم باقی پول رو نمیتونم انتقال یدم یه هفتس ماشین تو نمایشگاه خوابه
هر روز میرم بانک مسگن سیستم ققطع شده و معلوم نیست کی درست بشه
علی حبیبی
تو جنگ زدن بانک سپه رو کلا ترکوندن دوروزه درست شد...اونوقت این بخاطر اختلال فنی و بروزرسانی ۱۰ روزه قطعه...خیلی خوبین شماها
افشین
اگر اختلال و حمله سایبری واقعا درسته پس چرا سیستم دریافت اقساط و وصول مطالبات قطع نشده، مردم و سرکار نذارید شفاف باشید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.