کد خبر: 336620
28 اردیبهشت 1405 - 11:42

وزیر ارتباطات: دسترسی به اینترنت جهانی حق مردم است و به‌صورت عادلانه برقرار خواهد شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: دسترسی به شبکه جهانی اینترنت یک نیاز واقعی برای مردم، کسب‌وکارها، آموزش و ارتقای مهارت است و نگاه دولت، فراهم‌سازی دسترسی عادلانه و پایدار برای همه مردم است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، سید ستار هاشمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در مراسم روز جهانی ارتباطات با اشاره به نقش زیرساخت‌های ارتباطی کشور در شرایط بحرانی، تأکید کرد که شبکه ارتباطی ایران در جریان جنگ تحمیلی اخیر توانست پایداری خدمات عمومی و ارتباطات مردم را حفظ کند.

هاشمی با قدردانی از تلاش فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «در شرایطی که کشور در معرض حملات گسترده قرار داشت، همکاران حوزه ارتباطات زیر آتش و تهدید، اجازه ندادند ارتباطات مردم دچار اختلال جدی شود.»

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ سایت ارتباطی در دوران جنگ هدف حمله قرار گرفت، افزود: «با وجود این حملات، مردم اختلال گسترده‌ای در خدمات بانکی، سلامت، آموزش و ارتباطات احساس نکردند و این موضوع نتیجه مجاهدت شبانه‌روزی متخصصان ارتباطات کشور بود.»

وزیر ارتباطات با اشاره به عملکرد شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: «در دولت چهاردهم نشان دادیم شبکه ملی اطلاعات صرفاً یک شعار نیست، بلکه در میدان عمل توانست پایداری خدمات کشور را تضمین کند.»

هاشمی ادامه داد: «اگر مردم توانستند خریدهای روزمره خود را انجام دهند، خدمات سلامت و آموزش متوقف نشد و خدمات عمومی استمرار داشت، به دلیل توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی کشور بود.»

وی همچنین با دفاع از ضرورت دسترسی مردم به اینترنت جهانی تصریح کرد: «دسترسی به شبکه جهانی اینترنت یک نیاز واقعی برای مردم، کسب‌وکارها، آموزش و ارتقای مهارت است و نگاه دولت، فراهم‌سازی دسترسی عادلانه و پایدار برای همه مردم است.»

وزیر ارتباطات درباره تشکیل «ستاد ویژه راهبری و ساماندهی فضای مجازی» نیز گفت: «این ستاد با هدف ایجاد هم‌افزایی، انسجام و وحدت فرماندهی در شرایط خاص تشکیل شده و جایگزین شوراهای عالی کشور نیست.»

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد شهدای حوزه فناوری و ارتباطات، از جمله شهدای جنگ اخیر، تأکید کرد: «شهدای این حوزه با تمام توان برای حفظ پایداری ارتباطات کشور تلاش کردند و نام آنان در تاریخ ارتباطات ایران ماندگار خواهد بود.»

وی در پایان ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و هفته روابط عمومی، از تلاش فعالان رسانه‌ای و روابط عمومی‌ها در انعکاس خدمات و حفظ ارتباط میان مردم و مسئولان قدردانی کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

گروگان ایرانی
دیگه گویا امید به خدا خودتونهم دارید به اینترنت میپیوندید
امید
هروقت نت کامل مثل همیشه وصل شد بدون هیچ کم و کاستی و گران هم نکردینش اون وقت حرفت باور میکنیم بقیه اش باد هواست
رویا
اینهمه استرس وفشار جنگ داشتیم بخدا دیگه انصاف نیست اینترنت که تمام دلخوشیمون بود آزمون بگیرید وهر روز با حرفای تکراری امید بدون عمل بهمون بدید بخدا برای بعضیامون همین اینترنت دلخوشی وسرگرمی بود شمارو به خدا قسم میدم اینترنت وصل کنید من بخدا از بس گریه کردم دعا کردم غصه خوردم نابود شدم اینهمه غصه بخاطر کوچیک ترین حق انسانی انصاف نیست
رویا
اینهمه استرس وفشار جنگ داشتیم بخدا دیگه انصاف نیست اینترنت که تمام دلخوشیمون بود ازمون بگیرید وهر روز با حرفای تکراری امید بدون عمل بهمون بدید بخدا برای بعضیامون همین اینترنت دلخوشی وسرگرمی بود شمارو به خدا قسم میدم اینترنت وصل کنید من بخدا از بس گریه کردم دعا کردم غصه خوردم نابود شدم اینهمه غصه بخاطر کوچیک ترین حق انسانی انصاف نیست
دانشجوی خسته
امیدواریم دوستان در سیتنا تیغ سانسور دست نگیرن
چون با این وجود اعتماد مردم رو از دست میدین
مطالبه حق و حقوق طبیعی و انسانی سلب شده مردم از مسئولین یک بخشه
اما از جهتی امیدوار بودن با خوش خیالی خیلی متفاوت هستش
برای همین یه نکته ای رو لازمه یادآوری کنم
جناب ستار هاشمی که مقام وزارت رو داری
حقوق میگیری و همش میگی قطعی اینترنت دست من نیست
حرف زدن بسه
ما که یادمون نرفته سخنگوی دولت به اصطلاح وفاق حدودا 9ماه قبل چی گفت!
آب پاکی رو ریخت رو دست مردم و تمام
در برابر پاسخ در مورد وعده فیلترینگ و...گفت: رئیس‌جمهور، رئیس شورای عالی فضای مجازی هستند و قاعدتا می‌‌توانند دستوری موضوع را حل کنند اما نگاه دولت، نگاه وفاق و پذیرش موضوعات است
یعنی جلوی دوربین ژست میگیرید
ولی در عمل و جلسات به قول نماینده مجلس رای موافق با مسدود(قطع) ماندن اینترنت می دهید
واقعیت اینکه این اسمش وفاق نیست
اسمش یه چیز دیگه است
🙂
رعیت
حتی عدالت هم شده "عدالت شما" و "عدالت ما" !
یه بدبخت
به عمل کار برآید به سخندانی نیست فقط حرف میزنید اگر واقعا هدف تون وصل کردن بود تا الان می‌کردید
علی
اخه مشکل اینه از پس امثال رسول جلیلی و مومن نسب و...برنمیایید
امیر
چرا اینترنتو وصل کنن فعلا که اقازاد های همینا از همین محدودت دارن ملیون دلاری در میارن.ملت ما چقدر ساده ان
پس فردا میان ابو قطع میکنن میگن باید ابو برق پرو بخرید
ملت اگه فکر کردین ۱ درصد اینا دلشون برا ما میسوزه سخت تو اشتباهیین
جونتونو بردارید برید اگه رویاهاتونو دوست دارید
علی
وصل کنید دیگه این اینترنت لامصبو روانی شدیم
گیر جهان سوم
دو کلمه هم از خواهر عروس

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.