کدخبر :3344 پرینت
06 مرداد 1391 - 05:41

تصاویر تمثیلی خلیفه اول و دوم در سریال تلویزیونی عمر فاروق و شبیه سازی ها

متن خبر

سریال جنجالی تلویزیونی عمر فاروق که از اول ماه مبارک رمضان در حال پخش از شبکه‎ی ام بی سی است، تاکنون مورد انتقاد بسیاری محافل مذهبی در فرق مختلف اسلامی واقع شده است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از شفقنا، در این حال شیخ القرضاوی و مفتی عربستان و مفتی الازهر که هر سه جزو هیات مشاوران این فیلم بوده اند اعلام کرده اند که بر پخش این سریال و نمایش تصاویر خلفا اشکالی وارد نیست که این دیدگاه، انتقاداتی را نیز متوجه این مفتیان اهل سنت نموده است که آیا حضور آنان در جمع داوری فیلمنامه و مشاوره تاثیری بر نظرات فعلی آنان نداشته است؟

 

در این حال یکی از موضوعات دیگر پس از پخش این سریال چهره پردازی از خلیفه اول و دوم بود.

برخی رسانه های اهل سنت ابراز داشته اند که عامدانه سعی شده در چهره پردازی دوران میانسالی خلیفه دوم (عمر خطاب)، از تمثیل ها و شاخص هایی تقلید شود که ویژگی های شخصیت های مورد احترام شیعیان بوده اند و شبیه سازی های به شدت شیعی صورت گرفته است که در جذب نگاه و تلقی مثبت موثر باشد.

 

قابل ذکر آنکه یکی از چهره پردازان این سریال ایرانی  است.

 

%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B5%D9%88%D8%B1.._%

تصویر تمثیلی خلیفه اول ابوبکر

 

o%2855%29.gif

یادآور می شود که شبکه ی ام بی سی متعلق به شاهزاده ی سعودی ولید بن طلال بن عبدالعزیز آل سعود است.

 

omar5_17141_1787.jpg

تصویر تمثیلی دوران میانسالی خلیفه دوم عمر

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

پس اگه اینجوریه تصویر امام علی رو هم نشون میده حتما
خدایا به حق محمد و ال محمد قاصبین ولایت امیرالمومنین علی (ع) و قاتلین حبیبه خدا دخت رسول الله(ص)وحضرت محسن(ع) عذابشان بیشتر بگردان.انشالله..برای تعجیل در فرج یوسف زهرا(س) صلوات
حالا چرا شما کاسەی داغتر از آش شدەاید
نمایش فبلم سریالی " عمر" از شبکه mbc از 2 جهت می تواند توجیه داشته باشد؛ اول ، برتری نظام شیخوخیت جاهلی بر نظام ارزشی اسلام ناب ، دوم نمایش قرائتی از اسلامی که با نظام سلطه همسو باشد.دور نیست آن زمانی که لوح های فشرده این مجموعه در بازار ایران به راحتی قابل خرید باشد. امید واریم صدا و سیمای ابران با دوبله این فیلم و محو کردن چهره های اهل عصمت شیعی آنرا د راختیار علاقه مندان قرار دهد.
یوسف قرضاوی فیلم رو تایید کرده برید سر خودتونو شیره بمالید
شیعه همیشه تاریخ تنها بوده چون با حق همراه بوده ائمه که از همه پاکتر و مظلومتر
تو این سریالم میخواین اون چهره پادشاهی خلفا رو پوشش بدین مثل ملک عبدالله ولی ائمه ما نه در گذشته و نه در الان نیاز به بزک کردن صورت یا پیروزی بر سپاه ایران ندارن بلکه اعمال پاکشون مردم رو به صمت اهل بیت جذب می کنه ....

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.