کد مطلب: 

3321

"زیمنس" با بروز رسانی کد "سیماتیک" در پی مقابله با استاکس‌نت

"زیمنس" با بروز رسانی کد "سیماتیک" در پی مقابله با استاکس‌نت

شرکت آلمانی زیمنس راه حلی برای برطرف کردن حفره‌های امنیتی که بدافزار استاکس‌نت از آنها استفاده می‌کرده ارائه داده است؛ زیمنس این راه حل را پس از آن ارائه کرده که خبرهایی از دور تازه حملات این بدافزار منتشر شده‌است.

 

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، استاکس‌نت در سال ٢٠١٠ و پس از تحقیق بر علت بروز مشکلاتی در عملکرد چندین کارخانه و تاسیسات صنعتی کشف شد. استاکس‌نت از حفره‌های امنیتی موجود در نرم‌افزاری که زیمنس برای نظارت بر تجهیزات کنترل‌کننده قابل برنامه‌ریزی‌اش نوشته بود، برای نفوذ استفاده می‌کرد. این نرم‌افزار در بسیاری از تجهیزات صنعتی و فرآیندهای خودکار کاربرد دارد.

 

استاکس‌نت با حمله به یک موتور آن را از کنترل خارج کرده و می‌سوزاند. زیمنس می‌گوید با بروزرسانی کد "سیماتیک" در تجهیزات کنترل‌کننده، حفره‌های امنیتی را برطرف کرده است.

 

بر همین مبنا یکی از اختلالات ناشی از حمله‎ی جدید این است که نیمه‌شب‌ها قطعه‌ای موسیقی متعلق به گروه راک ای‌سی/دی‌سی از کامپیوترهای تاسیسات هسته‎ای مورد هجوم پخش می‌شود.

 

این اظهارات در حالی مطرح شده است که ایران اعلام کرد که موفق به مقابله با حملات سایبری پیچیده علیه تاسیسات زیربنایی شده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-07-24 20:47

افزودن دیدگاه جدید