کدخبر :329631 پرینت
19 آذر 1404 - 14:01

دنیس درسر مدیر ارشد درآمد اوپن‌ای‌آی شد؛ تمرکز بر سودآوری و رشد ChatGPT

شرکت اوپن‌ای‌آی اعلام کرد که دنیس درسر، مدیرعامل سابق Slack، به عنوان مدیر ارشد درآمد این شرکت منصوب شده است تا بر استراتژی‌های درآمد و موفقیت مشتریان نظارت کند و مسیر سودآوری شرکت در دوران عام‌المنفعه شدن آن را هدایت کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، این انتصاب در کنار پیوستن فیجی سیمو، مدیر پیشین Instacart و متا، نشان‌دهنده تمرکز اوپن‌ای‌آی بر رشد کسب‌وکار و مقیاس‌بندی ChatGPT است. هرچند فرصت‌های درآمدی از تبلیغات و خدمات هوش مصنوعی وجود دارد، اما هزینه‌های بالای پردازش و زیرساخت مراکز داده، چالش اصلی در مسیر سودآوری شرکت به شمار می‌رود.

شرکت «اوپن‌ای‌آی-» اعلام کرده است که «دنیس درسر»، مدیرعامل شرکت Slack، از حالا مدیر ارشد درآمد این شرکت خواهد بود.

طبق اعلامیه این شرکت، وی بر استراتژی درآمد شرکت از لحاظ موفقیت سازمانی و مشتری نظارت خواهد کرد و احتمالاً اکنون که «اوپن‌ای‌آی» به عنوان یک شرکت عام‌المنفعه سازماندهی مجدد شده است، نقشی کلیدی در هدایت شرکت به سمت سودآوری ایفا خواهد کرد.

فیجی سیمو (Fidji Simo)، مدیر محصولات «اوپن‌ای‌آی» در این اطلاعیه گفت: ما در مسیری هستیم که ابزارهای هوش مصنوعی را در اختیار میلیون‌ها کارگر در هر صنعتی قرار دهیم. «دنیس» قبلاً این نوع تغییر را رهبری کرده است و تجربه او به ما کمک می‌کند تا هوش مصنوعی را برای مشاغل در همه جا مفید، قابل اعتماد و قابل دسترس کنیم.

گفتنی است که «سیمو» نیز در ماه مه امسال، پس از خدمت به عنوان مدیرعامل «Instacart» و قبل از آن، مدیر ارشد فیسبوک در «متا»، به «اوپن‌ای‌آی» پیوست.

استخدام «سیمو» و «درسر» می‌تواند نشانه خوبی از چگونگی رویکرد «اوپن‌ای‌آی» به ChatGPT در آینده باشد. به عبارت دیگر، این شرکت رویکردی کاملاً مشابه با «سیلیکون ولی» برای رشد کسب و کار چت‌بات خود در پیش گرفته و بر مقیاس و کسب درآمد از تعاملات هوش مصنوعی تا حد امکان تمرکز دارد.

«سیمو» به تأسیس کسب و کار تبلیغات «متا» کمک کرد و طبق گزارش‌ها، «اوپن‌ای‌آی» قصد دارد با مدل‌های هوش مصنوعی خود، تبلیغات را در چت‌ها وارد کند.

حتی با وجود احتمال درآمد تبلیغاتی، «درسر» همچنان باید بر هزینه‌هایی که «اوپن‌ای‌آی» برای ارائه محصولات مختلف هوش مصنوعی خود صرف می‌کند، غلبه کند.

«اوپن‌ای‌آی» برای دسترسی به مراکز داده، هزینه‌های مشارکت‌های متعددی را پرداخت می‌کند و تعهداتی برای خرید و ساخت اجزای سِروِر برای آن مراکز داده دارد. هزینه پردازش یک پرس‌وجوی ChatGPT را نیز به آن اضافه کنید، بنابراین افزایش درآمد شرکت کار دشواری به نظر می‌آید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.