کدخبر :3296 پرینت
01 مرداد 1391 - 11:54

جوابیه‎ی ایرانسل به خبر پیامک خوش آمدگویی به جمهوری آذربایجان و پاسخ سیتنا

متن خبر

در پی انتشار خبری در سیتنا در خصوص ارسال پیامک خوش آمدگویی به جمهوری آذربایجان توسط ایرانسل در برخی نقاط اردبیل و دشت مغان به نقل از سایت ایران آباد و انعکاس دغدغه‎های هموطنان عزیز مهمان و یا ساکن در این نقاط، روابط عمومی ایرانسل پاسخی را برای این پایگاه خبری ارسال کرد.

 

به گزارش سیتنا، در متن این جوابیه که به سیتنا رونوشت شده، آمده است:

 

مدیر مسئول محترم سایت ایران آباد

با سلام  و  احترام

 

در پاسخ به خبر منتشر شده با عنوان  مجعول "زیر سوال بردن تمامیت ارضی ایران  توسط شرکت ایرانسل" در سایت وزین ایران  آباد، مورخ 31/04/91 ، احتراما به استحضار می  رساند:

همانطور که پیش از این از طریق انتشار بیانیه  مطبوعاتی درخصوص ارسال پیامک خوشامدگویی و فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل، به  مسافران جزیره ابوموسی توسط اپراتورهای  اماراتی نیز اعلام شده بود، پیامک‌های فوق  به علت عدم صدور مجوز نصب آنتن ایرانسل  درمناطق مرزی در آن زمان و تحت پوشش قرار  دادن این مناطق از سوی اپراتورهایی  اماراتی، از سوی این اپراتورها ارسال شده  بودند.

بر این اساس، هرگاه مشترک وارد منطقه تحت  پوشش اپراتورهای طرف قرارداد رومینگ شود و آن منطقه فاقد پوشش شبکه ایرانسل باشد، گوشی  تلفن همراه مشترک، به صورت خودکار تحت پوشش  خدمات رومینگ اپراتور میزبان قرار گرفته و  پیامک خوش آمدگویی و فعال‌سازی رومینگ را  به صورت خودکار و از سوی اپراتور میزبان  دریافت می‌کند.

بدیهی است ایرانسل در منطقه خارج از پوشش  شبکه خود قادر به ارسال پیامک به مشترکین  خود نمی‌باشد، از این رو، این پیامک به دلیل  وجود پوشش رادیویی از سوی اپراتورهای  کشورهای همسایه  ارسال می‌شود.

ایرانسل در حال حاضر با 372 اپراتور در 157 کشور  قرارداد رومینگ بین الملل دارد که در همه این  اپراتورها نیز به همین نحو عمل می شود، به  طوریکه با ورود مشترک ایرانسل به شبکه تلفن  همراه اپراتور طرف قرارداد، پیامک خوش  آمدگویی و اعلام فعال سازی خدمات رومینگ  بین‌الملل به طور خودکار برای وی از سوی  اپراتور میزبان ارسال می‌شود. هدف از ارسال  این پیامک علاوه بر خوش آمد گویی ، مطلع  نمودن مشترک از فعال شدن خدمات رومینگ بین  الملل می باشد.

در خصوص موضوع ارسال پیامک خوش آمدگویی و  فعال سازی سرویس رومینگ بین الملل از سوی  اپراتورهای اماراتی به مسافرین جزیره همیشه  ایرانی ابوموسی نیز، همانند آنچه که پیش از  این و در هفته اول خردادماه سال جاری اعلام  شد؛ با صدور مجوز مربوطه و در فاصله زمانی  کمتر از یک هفته از انجام این هماهنگی ها،  روز چهارشنبه سوم خرداد ماه 1391 ،سایت رادیویی ایرانسل در جزیره همیشه ایرانی  ابوموسی راه اندازی و این جزیره نیز تحت  پوشش شبکه تلفن همراه ایرانسل قرار گرفت و در حال حاضر مشترکین ایرانسل در این جزیره،  با روشن کردن تلفن همراه خود پیام "به جزیره  همیشه ایرانی ابوموسی خوش آمدید و ایرانسل  اقامت خوشی را در این جزیره زیبا برای شما  آرزو می‌کند" را از سوی ایرانسل دریافت  می‌کنند.

همچنین برای رفاه حال مشترکین ایرانسل در  این جزیره، 25 درصد تحفیف علاوه بر تخفیفات  معمول ایرانسل در نظر گرفته شده است و تمامی  مشترکین عزیز ایرانسل در جزیره همیشه  ایرانی ابوموسی از 25 درصد تخفیف ویژه در  تماس‌های داخل شبکه بهره‌مند خواهند  شد. ضمن آنکه ایرانسل پیش از این نیز، جزایر  ایرانی خارک، قشم، کیش، لاوان، لارک، هرمز،  سیری و هنگام را تحت پوشش خدمات خود قرار  داده بود و توسعه پوشش در سایر جزایر را نیز  در برنامه دارد.

شایان ذکر است؛ بررسی حقوقی این موضوع و به  طور کلی ارسال غیرمجاز سیگنال رادیویی شبکه  های تلفن همراه کشورهای همسایه به داخل  قلمرو کشور، خارج از حیطه اختیارات این  اپراتور می‌باشد.

در پایان تاکید می‎گردد انتشار این موضوع آن  هم بدون پرسش از ایرانسل و یا اشاره به  توضیحات رسمی پیشین داده شده در خصوص ارسال  پیامک های خوش آمدگویی و فعال سازی سرویس  رومینگ بین الملل به مسافران جزیره همیشه  ایرانی ابوموسی با عنوان مجعول "ایرانسل  تمامیت ارضی ایران را زیر سئوال برد"، خلاف  واقع و کذب محض بوده و انتشار و القای آن  مصداق تشویش اذهان عمومی می باشد. بدیهی است  ایرانسل حق پیگیری حقوقی این اقدام را برای  خود محفوظ می داند.

 

توضیح سیتنا:

گفتنی است از یک سو نظر به تداخل فرکانسی شبکه‎ی تلفن همراه جمهوری آذربایجان در برخی نقاط مرزی در استان‎های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل و بالعکس و از سوی دیگر بروز مشکلاتی مبنی بر عدم رعایت توان آنتن‎های پوشش دهنده‎ی نقاط مرزی از سوی طرفین، پیش از این پروتکل همکاری‎ای بین دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران امضاء و به نهادهای مسوول در این حوزه در دو کشور ابلاغ شده است.

 

در این راستا در صورت مشاهده و تایید هرگونه تداخل فرکانسی در شبکه‎ی تلفن همراه دو کشور و تخطی از مفاد تفاهم‎نامه‎ی مذکور، ضروری است در اسرع وقت تداخلات و کانال‎های غیرمجاز استفاده شده به سازمان تنظیم مقررات گزارش شود.

 

اضافه می‎شود مشکل تاکید شده در خبر فوق‎الذکر که احساسات هموطنان عزیزمان را برانگیخته است به جهت عدم رعایت توان مجاز آنتن‎های فرستنده‎ی BTS اپراتورهای جمهوری آذربایجان در نقاط مرزی حادث می‎شود که به دلیل قرارداد رومینگ ایرانسل با اپراتورهای آذربایجانی و تعریف این اپراتور در شبکه‎ی تلفن همراه مقابل، پیغام خوش‎آمدگویی برای مشترکان ایرانسل در نقاط مرزی نیز ارسال می‎شود.

 

تاکید می‎شود برای حل مشکلات اینچنینی در نقاط مرزی کشورمان با کشورهای همسایه، نهادهای مسوول در حوزه‎ی مخابرات و رگولاتوری باید هر چه سریع‎تر نسبت به انجام موارد اصلاحی اقدام کنند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.