کدخبر :3273 پرینت
30 تیر 1391 - 12:53

بر اساس تازه‎ترین گزارش بانک جهانی؛ تعداد تلفن‌های همراه در دنیا از مرز شش میلیارد عبور کرد

متن خبر

بر اساس گزارش جدید بانک جهانی، هم اکنون حدود سه چهارم کل جمعیت جهان به خدمات تلفن همراه دسترسی دارند و ارتباطات با تلفن رشدی بی‌سابقه را شاهد بوده است.

به گزارش سیتنا، در گزارش تازه بانک جهانی که بر روی وب‌سایت رسمی این سازمان منتشر شده اعلام شده است که شمار تلفن‌های همراه، اعم از خطوط اعتباری و دائم، از رقمی کمتر از یک میلیارد در سال ۲۰۰۰ میلادی به بیش از شش میلیارد در حال حاضر رسیده است. از این تعداد حدود پنج میلیارد مربوط به کشورهای در حال توسعه است.

در آمار بانک جهانی بخشی نیز به شاخص «خانوارهای دارای تلفن همراه» (بر اساس داده‌های سال ۲۰۱۰) اختصاص دارد که بر پایه آن ایران با رقم ۷۱.۳ درصد خانوارهای مالک دست‌کم یک دستگاه تلفن همراه در جایگاهی بعد از کشورهایی مانند عراق با ۹۴.۵ درصد، روسیه با ۹۰.۱۷ درصد، جمهوری آذربایجان با ۸۰.۱ درصد قرار دارد. در این شاخص، ایران بالا‌تر از کشورهایی مانند پاکستان با ۴۸.۱ درصد و مولدووا با ۶۸.۳ درصد ایستاده است.

داشتن چند اشتراک تلفن همراه نیز در میان کاربران این نوع خدمات مخابراتی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است. به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود که در صورت ادامه روند کنونی، به زودی تعداد اشتراک‌های تلفن همراه در کره زمین از جمعیت بشر نیز فرا‌تر رود.

بنا بر گزارش «اطلاعات و ارتباطات برای توسعه ۲۰۱۲: پیشبرد خدمات همراه»، بیش از ۳۰ میلیارد برنامه کاربردی تلفن همراه، یا همان «اپلیکشن»، توسط دارندگان تلفن‌های همراه هوشمند در سال ۲۰۱۱ بارگیری (دانلود) شده‌اند. این برنامه‌های متنوع قابلیت‌هایی بسیار فرا‌تر از آن چه در گذشته از تلفن‌های کلاسیک انتظار می‌رفت را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. برای مثال، یک اپلیکیشن تلفن همراه را به کیف پول الکترونیکی تبدیل می‌کند، دیگری در موقعیت‌یابی کاربرد دارد و سومی هم برای مقایسه سریع قیمت‌های مختلف کالا استفاده می‌شود.

همچنین بررسی کاربران تلفن‌های همراه در کشورهای در حال توسعه نشان می‌دهد که شهروندان این کشور‌ها به نحوی فزاینده از تلفن‌های همراه برای ایجاد فرصت‌های جدید زندگی و بهبود معیشت خود استفاده می‌کنند، در همین حال دولت‌ها نیز با استفاده از این ابزار ارتباطی روند خدمات‌رسانی و تعامل با شهروندان را ارتقا بخشیده‌اند.

گزارش جدید بانک جهانی سومین سند از این دست در مجموع گزارش‌های بانک جهانی با موضوع فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات محسوب می‌شود.
انتهای پیام

http://citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.