کدخبر :326270 پرینت
13 مهر 1404 - 14:59

معرفی دستاوردهای پژوهشگاه فضایی با مشارکت بلاگرها در تور رالی خودرویی

مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشگاه فضایی ایران، گفت: در تور سه‌روزه رالی خودرویی ویژه خودروهای کلاسیک که با حضور ۳۰ بلاگر سرشناس برگزار شد، فرصتی فراهم شد تا با توجه به شعار امسال هفته جهانی فضا تحت عنوان «زندگی در فضا» این بلاگرها تجربیات خود از دستاوردهای فضایی کشور را با حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون دنبال‌کننده در فضای مجازی به اشتراک بگذارند.

متن خبر

دکتر مهدی ادیبان، مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشگاه فضایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا، گفت: به مناسبت هفته گردشگری، تور رالی خودرویی ویژه خودروهای کلاسیک و به اصطلاح «خودروهای قورباغه‌ای» از تهران تا نوشهر با اهتمام کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. هدف اصلی این تور، جلب مشارکت بلاگرهای فعال در حوزه گردشگری و معرفی دستاوردهای این صنعت بود.
وی ادامه داد: در این تور سه‌روزه، حدود ۳۰ نفر از بلاگرهای سرشناس در حوزه‌های سبک زندگی، غذا، هتل‌داری، سوغات و سایر زمینه‌های مرتبط با گردشگری حضور داشتند. مسیر سفر از مجموعه کاخ موزه نیاوران آغاز و تا مجموعه دشت نور در نوشهر ادامه یافت. در طول مسیر، توقف‌های کوتاه در مجموعه‌های گردشگری و اقامتی برنامه‌ریزی شده بود.
ادیبان گفت: این برنامه فرصتی مناسب برای بلاگرها فراهم کرد تا ضمن مرور دستاوردها و مولفه‌های صنعت گردشگری، تجربیات خود را در فضای مجازی با حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیون دنبال‌کننده به اشتراک بگذارند. همچنین، با توجه به شعار امسال هفته جهانی فضا تحت عنوان «زندگی در فضا»، زمینه آشنایی اولیه بلاگرها با دستاوردهای فضایی کشور نیز فراهم شد.
وی خاطرنشان کرد: بازخوردهای اولیه از مخاطبان بلاگرها نشان‌دهنده تأثیر مثبت این برنامه بود. بسیاری از بلاگرها اذعان کردند که پیش از این آشنایی دقیقی با صنعت فضایی نداشتند و پس از این تور، کنجکاوی مخاطبانشان نسبت به این حوزه افزایش یافته است.
ادیبان گفت: در روزهای آینده، تعدادی از این بلاگرها از نمایشگاه و پژوهشگاه فضایی بازدید خواهند کرد تا دستاوردهای فضایی را به صورت دقیق‌تر بررسی و معرفی کنند.
وی ادامه داد: این تور، علاوه بر جنبه آموزشی و آشنایی با دستاوردهای صنعت فضایی، با خودروهای رنگارنگ و مسیر جذاب جاده قدیم چالوس تجربه‌ای فانتزی و دلنشین از سفرهای گروهی و خانوادگی برای مخاطبان ایجاد کرد.
ادیبان در پایان گفت: به این ترتیب، این برنامه توانست ضمن ارتقای سطح آگاهی عمومی درباره گردشگری، بستری برای معرفی دستاوردهای فضایی و ترغیب مخاطبان به کسب اطلاعات بیشتر فراهم کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.