مرگبارترین اختلال مخابراتی استرالیا
قطع ۱۳ ساعته خدمات شرکت اپتوس، یکی از بزرگترین اپراتورهای مخابراتی استرالیا، منجر به مرگ چند نفر و ناتوانی صدها نفر در تماس با اورژانس شد؛ دولت این کشور وعده پیگیری و برخورد جدی داده است.
به گزارش سیتنا،خشم عمومی در استرالیا پس از قطع گسترده خدمات مخابراتی که گزارش شده به مرگ چند نفر مرتبط بوده است، بالا گرفته است. مقامهای دولت استرالیا وعده دادهاند که شرکت مخابراتی اپتوس که قطع شبکه آن حدود نیمی از استرالیا را برای ساعتها بدون امکان تلفن زدن قرار داد، با «پیامدهای جدی» روبهرو خواهد شد.
این اختلال هفته گذشته موجب شد صدها نفر در بیش از نیمی این کشور پهناور برای حدود ۱۳ ساعت نتوانند با خدمات اورژانس تماس بگیرند.
اپتوس – یکی از دو ارائهدهنده اصلی خدمات مخابراتی استرالیا – اعلام کرده دستکم سه نفر به دلیل این مشکل جان خود را از دست دادهاند. مدیرعامل شرکت از خانواده قربانیان و عموم مردم به دلیل این «شکست کاملا غیرقابلقبول» عذرخواهی کرده است.
بیش از ۶۰۰ تماس با اورژانس در روز پنجشنبه گذشته ناموفق بود، عمدتا در ایالتهای جنوبی استرالیا، غرب و اغربی و قلمرو شمالی این کشور. بنابر این گزارشها، دست کم دو تماس از جنوبغرب نیو ساوت ولز نیز وصل نشد.
شرکت مخابراتی اپتوس با تاخیر ۴۰ ساعته درباره این حادثه به مردم اطلاع داد و همچنین برخلاف روال معمول، تا زمان رفع مشکل، نهادهای ناظر را در جریان نگذاشت. سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و رسانه استرالیا (Acma) این رفتار را تخلف دانسته و تحقیقات را آغاز کرده است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید