فعلا به وی بانک پاسارگاد مراجعه کنید!
به دنبال حمله سایبری به زیرساخت های بانک پاسارگاد همزمان با جنگ ۱۲ روزه، این بانک تا کنون نتوانسته سامانه پیشین بانکداری مجازی را که خدمات اینترنتی به مشتریان ارائه می داد راه اندازی کند ولذا مشتریان این بانک به ناچار باید برای استفاده از خدمات غیرحضوری به سامانه وی بانک مراجعه کنند.
به گزارش سیتنا، به دنبال حمله سایبری به دو بانک سپه و پاسارگاد، شرکت داتین که پیمانکار نرم افزاری این بانک ها در زمان حمله سایبری بوده است در بیانیه ای تاکید کرده است که حمله سایبری به این دو بانک سختافزاری بوده و در همان دقایق نخست باعت از بینرفتن سختافزارهای ذخیرهسازی بانکها در سه مرکز داده مختلف شده و این منابع غیرقابل استفاده شدند.
آرش بابایی, مدیرعامل توسن هم با انتشار پستی در فضای مجازی نوشته بود: در ابتدای شروع جنگ و همزمان با درگیریهای فیزیکی، جنگ سایبری هم آغاز شده بود و در حوزه فعالیت ما، دو بانک بزرگ کشور هم با حمله سایبری از مدار سرویسدهی خارج شده بودند.
وی ادامه داد: بعد از گذشت چند روز از قطعی کامل سامانههای این دو بانک، همکاران خوبمان در شرکت داتین که پیمانکار هر دو بانک بود، موفق به راه اندازی اولیه سامانههای این دو بانک در حد سرویسهای اولیه حوزه خدمات کارت شده بودند. ولی عمق حمله و فاجعه اتفاق افتاده در حدی بود که دورنمای رسیدن به یک نقطه با ثبات را تیره و تار کرده بود.
در تاریخ دهم تیرماه بانک پاسارگاد در اطلاعیه ای اعلام کرد: در کمترین زمان ممکن، عمده اختلالهای پیشآمده در ارائه خدمات بانک که ناشی از پیچیدهترین حملههای طراحی شده در سالهای اخیر بود، مرتفع گردید.
روابط عمومی بانک پاسارگاد ضمن عذرخواهی مجدد از مشتریان و مراجعین بزرگوار، به اطلاع میرساند:
- هیچگونه آسیبی به اطلاعات حسابها یا داراییهای مشتریان وارد نشده است؛
- سامانههای اطلاعاتی و عملیاتی بانک در وضعیت پایدار قرار گرفته و در اسرع وقت، باقیمانده اصلاحات لازم انجام خواهد شد.
در همین راستا تا کنون بانک پاسارگاد نتوانسته سامانه پیشین بانکداری مجازی را که خدمات اینترنتی به مشتریان ارائه می داد راه اندازی کند ولذا مشتریان این بانک به ناچار باید برای استفاده از خدمات غیرحضوری به سامانه وی بانک مراجعه کنند.
انتهای پیام
گزارش از مونا ارشادی فر
افزودن دیدگاه جدید