کدخبر :3208 پرینت
25 تیر 1391 - 12:32

راه‎اندازی اولین پروژه‎ی فیبرنوری دریای آزاد با مالکیت ایران با ارزشی بالغ بر50 میلیون دلار

متن خبر

پروژه‎ی 50 میلیون دلاری فیبر زیردریایی ایران –عمان امروز صبح با حضور مقامات دولتی و مسوولان گروه تعاونی پیشگامان کویر افتتاح شد.

 

به گزارش سیتنا، در روند اجرایی این پروژه که از اکتبر 2010 آغاز شد، شرکت Huawei Marine به عنوان اجرا کننده و نظارت بر تشکیل کنسرسیوم جهت اجرا، E-Marine برای پیاده سازی کابل زیردریای، Nexans برای تولید فیبرنوری، Huawei به عنوان متولی پیاده سازی سخت افزار پروژه و شرکت EGS به عنوان بررسی کننده‎ی سروری نقش داشته اند.

 

همچنین در این راستا شرکت تعاونی پیشگامان جهت پشتیبانی از این فیبرنوری قراردادی را با E-marine منعقد کرده و طی مذاکرات با عمان تل با محوریت خرید پهنای باند از عمان تا هند و از عمان تا سنگاپور در مرحله عقد قرارداد می‎باشد.

 

از ویژگی های این فیبر نوری می توان به امکان اختصاص ظرفیت  2.4 ترابیت بر ثانیه برای انتقال اطلاعات، امکان بهره گیری از سه کابل بین المللی پشتیبان، استفاده از یک هاب برای اتصال IP Exchange و برقراری اتصال زیر دریایی از درون داکت‎های بتونی اشاره کرد.

 

در این مراسم، مهندس خسروی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره‎ی شرکت ارتباطات زیر ساخت ضمن اعلام سیاست‎‎ها و برنامه‎های شرکت زیر ساخت در مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه‎های فیبر بین الملل  بر حضور بیشتر بخش خصوصی در این بخش تاکید کرد.

 

در ادامه دکتر حسینی نیا معاون امور تعاون وزارت تعاون، انجام این پروژه‎ی ملی را توسط یک شرکت تعاونی از افتخارات بزرگ این وزرات خانه دانست و اظهار امیدواری کرد که این حرکت توسط تعداد بیشتری از شرکت های تعاونی انجام گیرد.

 

همچنین مهندس رضایی نژاد مدیرعامل گروه پیشگامان یزد و مهندس یوسفی نائب رئیس این تعاونی گزارشی را در خصوص چگونگی انجام این پروژه ارائه کردند. یوسفی همچنین از راه اندازی خط جدید فیبر نوری در سال 2013 بین ایران و عمان خبر داد.

 

لازم به ذکر است شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد، یکی از سه شرکت حاضر در مناقصه‎ی خرید سهام  مخابرات بود که به دلایل نامعلومی از مناقصه کنار گذاشته شد.

انتهای پیام

http://citna.ir

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.