کد مطلب: 

3176

انصراف یک شبکه‎ی ماهواره‌ای فارسی زبان از پخش برنامه برای ایران

انصراف یک شبکه‎ی ماهواره‌ای فارسی زبان از پخش برنامه برای ایران

گردانندگان یک شبکه‎ی ماهواره‌ای فارسی زبان، از پخش برنامه‌های خود برای مخاطبان ایرانی منصرف شدند.

به گزارش سیتنا به نقل از جوان، این شبکه‎ی ماهواره‌ای با نام «نگین» در حال فعالیت در کشور کانادا است و به زبان فارسی برنامه‌های خود را پخش می‌کند. شبکه‎ی مذکور قرار بود از ژانویه سال ۲۰۱۲ ـ یعنی بهمن ماه سال گذشته ـ پخش برنامه‌های خود در ایران را روی ماهواره‌های قابل دریافت در ایران آغاز کند اما با هوشیاری مسئولان کشور، مسئولان این شبکه از این اقدام منصرف شده‌اند. این شبکه قرار بود در طول شبانه روز هشت ساعت برنامه پخش کند.

برنامه‎ی زنده، تاک شو، آموزش زبان، سریال و موسیقی برخی از آیتم‌های برنامه‌سازی این شبکه بود. نکته‎ی قابل تأمل این است که در کنداکتور این شبکه در کنار این برنامه ها، دو بخش مجزا نیز به نمایش فیلم‌ها و سریال‌های غیر اخلاقی اختصاص داشت که چنین رویه‌ای در میان شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان بسیار عجیب به نظر می‌رسد!

در سال‌های اخیر شبکه‌های مختلف فارسی زبان با پخش برنامه‌های گوناگون به اصطلاح فرهنگی، هنری و نمایشی تلاش کردند با تغییر سبک زندگی در میان مخاطبان ایرانی، حساسیت‌های آنها به مسائل اخلاقی و مسائل مربوط به خانواده همچون: روابط خارج از دایره ازدواج، خیانت و . . . را عادی کنند و به نظر می‌رسد شبکه‎ی نگین نیز بر همین اساس قرار بود آخرین حریم‌های اخلاقی را نقض کند که این اقدام با هوشیاری مسئولان کشور ناکام مانده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-07-11 20:28

افزودن دیدگاه جدید