کد مطلب: 

3145

ارائه‎ی خدمات بازار الکترونیک پست به تولیدکنندگان و فعالان رسانه‎های دیجیتال

ارائه‎ی خدمات بازار الکترونیک پست به تولیدکنندگان و فعالان رسانه‎های دیجیتال

مرکز توسعه‎ی فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال و شرکت پست برای ایجاد و گسترش زمینه‎های همکاری‎های دوجانبه در بخش ارائه‎ی خدمات پستی در بخش‎های الکترونیکی، فیزیکی و مالی به تولیدکنندگان و فعالان حوزه‎ی رسانه‎های دیجیتال تفاهم‎نامه‎ی همکاری امضا کردند.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، این تفاهم‎نامه با حضور "حسن علیزاده" رئیس مرکز توسعه‎ی فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال و "محمدحسن کرباسیان" مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی به امضا رسید؛ که این تفاهم‎نامه ارائه‎ی خدمات الکترونیکی در حوزه‎ی محصولات رسانه‎های دیجیتال، سالم سازی فضای محتوای فروشگاه‎های اینترنتی فعال در حوزه‎ی رسانه‎های دیجیتال و ایجاد نمایشگاه الکترونیکی محصولات فرهنگی و هنری در بازار الکترونیک پست را در برمی‎گیرد.

 

بر اساس این تفاهم‎نامه که برای مدت 3 سال و در 4 نسخه و 4 ماده تنظیم و مبادله شد طرفین بر همکاری در زمینه‎ی ارائه خدمات الکترونیکی در سامانه‎ی بازار الکترونیک پست – ebazar– متعهد شدند به این نحو که دو طرف بر درج لوگو و عبارت "این سامانه با همکاری مرکز توسعه‎ی فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی شده است" در تمامی صفحات سامانه ebazar توافق کردند.

 

دراین راستا دو طرف برای کسب استعلام لازم برای تمامی فروشگاه‎های متقاضی دریافت خدمات معرفی و فروش در سامانه‎ی بازار الکترونیک پست توافق کردند.

 

همچنین بر این اساس مقرر شد مرکز رسانه‎های دیجیتال نسبت به صدور مجوز فعالیت فرهنگی دیجیتال برای فروشگاه‎های معرفی شده از سوی پست بر اساس ضوابط اقدام کند.

 

به گزارش سیتنا، "حسن علیزاده" رییس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه رسانه‌های دیجیتال در این مراسم با بیان اینکه طی سه ماه گذشته متوجه فعالیت‌ها و زیرساخت‌های خوب شرکت پست شدم که منجر به انعقاد این تفاهم‌نامه شد، گفت: یکی از مشکلات جدی در حوزه‌ی نرم‌افزار ضعیف‌ بودن شبکه‌ی توزیع و فروش است که صنعت اینترنت در 20 سال اخیر فعالیتش تحولات زیادی داشته است.

 

وی با بیان اینکه  هفته‌ی آینده شبکه‌ی توزیع مویرگی محصولات دو هزار و 500 فروشگاه و هایپرمارکت به صورت اینترنتی و مجازی با همکاری وزارت ارشاد انجام می‌شود، درباره‎ی نمایشگاه مجازی که به زودی راه‌اندازی می‌شود، گفت: این نمایشگاه می‌تواند کمک خوبی در حوزه‌ی مدیریت محصولات که با اعتبار بالا به دست مخاطب میرسد، باشد. هفته‌ی آینده شبکه‌ی توزیع مویرگی محصولات دو هزار و  فروشگاه و هایپرمارکت به صورت اینترنتی و مجازی با همکاری وزارت ارشاد انجام می‌شود.

 

وی با تاکید بر به روز رسانی و ارتقای سامانه ebazar بر اساس این تفاهمنامه و شناسایی فروشگاه‎های متقاضی دریافت خدمات در بازار الکترونیک پست، تصریح کرد: بر اساس این تفاهم‎نامه مقرر شد نظارت مرکز توسعه‎ی فناوری اطلاعات و رسانه‎های دیجیتال بر تمامی محصولات ارائه شده در سامانه‎ی ebazar بر اساس فهرست مصادیق محتوای مجرمانه صورت گیرد.

 

علیزاده با بیان اینکه بر اساس این تفاهمنامه دو طرف برای انجام فعالیت‎های متنوع تبلیغی و ترویجی از قبیل تلویزیونی و محیطی برای سامانه‎ی  ebazarهمکاری خواهند کرد، ادامه داد: بازار الکترونیک پست پشتوانه‎ی شبکه توزیع محصولات نرم افزاری و رسانه‎های دیجیتال خواهد بود و با راه اندازی شبکه‎ی مویرگی محصولات نرم افزاری شاهد آن خواهیم بود که تمامی خدمات به موقع و با اطمینان از طریق پست به دست متقاضی برسد.

 

رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال سالم سازی فضای محتوای فروشگاههای اینترنتی و حضور سامانه‎ی ebazar را در نمایشگاه رسانه‎های دیجیتال از دیگر مفاد این تفاهم‎نامه اعلام کرد.

 

به گزارش سیتنا، در این مراسم همچنین "محمدحسن کرباسیان" مدیرعامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به دو میلیون کالا بدین صورت خرید و فروش شد و جالب است بدانید استقبال خوبی در روستاها انجام شد، گفت: در سال‌های گذشته سرویس‌هایی الکترونیکی از سوی سایت شرکت پست جمهوری اسلامی ایران ارائه شد که از آخرین فعالیت‌ها می‌توان کارت پستال الکترونیکی و سامانه‌ی خرید مختلف در سراسر کشور در این سایت ثبت‌نام و کالا‌های خود را در این سایت عرضه کردند که مردم سراسر کشور می‌توانند از طریق این دامین نسبت به کالای مورد نظر خود اقدام کنند.

 

وی اظهار امیدواری کرد:  امیدواریم با کمک مرکز توسعه‌ی رسانه‌های دیجیتال و گسترش محصولات آن خانواده‌ها با امنیت بالایی محصولات خود را سفارش دهند.

 

وی با اشاره به استقبال و فروش خوب محصولات رسانه‌های دیجیتال گفت: این طرح از سوی مرکز توسعه‌ی رسانه‌های دیجیتال مطرح شده و امروز منجر به انعقاد این قرار‌داد شده است.

 

کرباسیان با بیان اینکه  بخش زیادی از کالاها که خرید و فروش اینترنتی می‌شوند، شامل نرم‌افزار‌های متعدد است که می‌تواند بخش خوبی از بازار الکترونیک متعلق به رسانه‌های دیجیتالی باشد، به توضیح فعالیت‌های الکترونیکی سایت این شرکت  پرداخت.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حجم اطلاعات شرکت پست قابل توجه است، چرا که ترافیک این شرکت به 800 میلیون می‌رسد، گفت:  امیدواریم در حوزه‎ی خدمات دولت الکترونیک هم‌چون قرار‌دادی که با وزارت نفت داشتیم که نزدیک به 60 باجه آنلاین فراهم شده خدماتی از این قبیل ارائه دهیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-07-09 18:52

افزودن دیدگاه جدید