کد مطلب: 

3142
سید حسن خمینی خطاب به مدیران سایت جماران و امام خمینی: مخاطبان را افزایش دهید
سید حسن خمینی خطاب به مدیران سایت جماران و امام خمینی: مخاطبان را افزایش دهید

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی به مسئولان سایتهای جماران و امام خمینی توصیه کرد تا مخاطبان این دو سایت را افزایش دهند.

به گزارش سیتنا به نقل از جماران، وی طی برنامه بازدید از این دو سایت گفت: ارزش سفره به مهمان آن است و ارزش رسانه و سایت هم به مخاطب و بیننده آن. لذا جدای همه گزارش های شما عزیزان یک نکته بسیار مهم است و آن این است که جایگاه شما در رتبه بندی هایی که اعلام شد ارتقا پیدا کند. همه فعالیت های شما زمانی ارزش می یابد که مخاطب شما روز به روز بیشتر شود. کیفیت بیننده مهم است اما کمیت از آن هم مهم تر است. ارزش پرتال امام و سایت جماران و حتی کتاب و نشریه و روزنامه و هرچه عنوان رسانه به خود می گیرد به این است که چه کسانی مخاطب آن باشند و چه مقدار با آن ارتباط برقرار کنند. سفره شیخ درسی است برای همه کسانی که سفره ای پهن می کنند. در میان ما طلبه ها دو اصطلاح وجود دارد به نام علت فاعلی و علت غایی. در واقع در شیئ چهار علت دارد که در مجموع علت تامه شیئ اند: علت صوری، علت مادی، علت فاعلی و علت غایی. برای مثال در ساخت صندلی یک ماده مثل چوب لازم است، یک صورت و تصور قبلی از شکل آن، یک غایت و هدف به این معنی که این صندلی بناست برای چه منظوری ساخته شود و نهاینا یک فاعل که همان نجار است. در تعبیر ما طلبه ها این اصطلاح جا افتاده است که «علت غایی، علت فاعلی فاعل است». اگر هدف به درستی تعریف نشود اصلا فاعلیت فاعل زیر سوال می رود. در مثال خودمان اگر هدفی نبود نجار میخ و چکش به دست نمی گرفت تا صندلی بسازد. هیچ فاعل دیگری هم بدون غایت خود تن به فاعلیت نمی دهد. اما غایتی که برای یک رسانه تعریف می شود مخاطب است. اگر مکرراً این غایت به اصحاب آن رسانه تذکر داده نشود و افزایش تعداد، دسترسی بیشتر و ارتباط روز افزون با مخاطب هدف اصلی قرارداده نشود فاعلیتِ لغو و بیهوده ای خواهیم داشت. گاهی تنها چندصد نفر بازدید کننده بیشتر در روز می تواند به ارتقای چند هزار رتبه ای در رتبه بندی ها ختم شود. یعنی اختلاف ها بصورت توابع نمایی خود را نشان می دهند.

وی تاکید کرد: حال که بحمدالله این بستر سخت افزاری و نرم افزاری فراهم شده است بهتر است روی محتوی متمرکز شوید. توفیق محتوی هم وابسته به کمیتِ جذب مخاطب است. جدب مخاطب دلیل صحت و درستی مخاطب است. البته نمی گویم هرجا مخاطب هست یعنی محتوی سالم و درست است، اما در یک فضای سالم، محتوایی موفق و درست است که مخاطب بیشتری جذب کرده است. البته این جذب مخاطب شرط لازم این مساله است. درست است که ما باید سایت را با مشابه آن مقایسه کنیم نه با سایت های چند خبری و چند حوزه ای، اما این نکته غیر قابل اغماض است که باید هر روز به سوی مخاطب بیشتر سوق پیدا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در انتها ابراز امیدواری کرد: ان شاء الله در جلسات بعدی که در خدمت دوستان بودیم، شاهد رشد معقول، قابل دفاع و معناداری در خصوص مخاطب باشیم. باید آن به آن این رشد مخاطب دیده شود. افزایش مخاطب تنها در مناسبت هایی مانند ارتحال امام افزایش منطقی و قابل دفاعی نیست. باید در همه ایام سال شاهد رشد مخاطب باشیم؛ هم در مورد سایت جماران، هم در مورد پرتال و هم در مورد سایر بخش ها. درست است که کار، کار سخت و رقابت، رقابت سنگینی است اما پیشرفت اساساً از دل رقابت های سنگین حاصل می شود. اگر فقط شما بودید و یک اینترنت بسته، داشتن مخاطب و خواننده هنری محسوب نمی شد. در شرایط رقابتی، طبیعتا دوستان روز به روز بیشتر کار و تلاش می کنند و از دل این تلاش ها فکر و اندیشه جدید تولید می شود و احساس می کنند می توانند کارهای جدیدی ایجاد کنند. هر وقت انسان احساس کند کار نکرده ای ندارد یعنی وقت مردن اوست. انسان تا وقتی زنده است هزار کار ناکرده دارد.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-07-09 06:37

افزودن دیدگاه جدید