ببینید | مدیرعامل بهپرداخت ملت: هوش مصنوعی باعث تحول در سرویس های بانکی شده است
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت، گفت: در بهینه سازی و توسعه سرویس های جدید، چه در حوزه ICT و چه در حوزه صنعت بانکی، هوش مصنوعی باعث تحول و تغییر سرویسها و از بین رفتن برخی از سرویس ها و ارائه سرویسهای جدید شده است.
دکتر محمدمهدی تقیپور، مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت در گفتوگو با خبرنگار سیتنا در نمایشگاه تلکام پیرامون استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بانکی، گفت: هوش مصنوعی از لحاظ تجاری تقریبا از سه الی چهار سال پیش به صنعت بانکی کشور ورود کرده است، اما آنچه که امروزه بیشتر نمود دارد، بحث توسعه سخت افزارها یا GPU می باشد؛ چراکه قدرت هوش مصنوعی بسیار فراتر از سالیان گذشته پیش رفته است و همین موضوع باعث شده است که نمودهای آن نیز متفاوت شود.
وی، ادامه داد: تحولی که اکنون در بخش بانکی به وجود میآید، از جنس سرویس های پایه است، به طور مثال با هوش مصنوعی استانداردهای احراز هویت نیز دچار تغییر شده است و وابستگی به سرویس های قبلی از بین رفته است، در خصوص خدمات مورد نیاز بانکی نیز این تغییرات مشهود است.
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت، خاطرنشان کرد: بانک ها نیز در بحث CORE، اپلیکیشنها، خدمات مشتریان، خدمات پس از فروش، کال سنتر و... با هوش مصنوعی مشغول هستند و به اعتقاد بنده هنوز ابتدای مسیر هستیم و از آنجایی که رشد هوش مصنوعی در صنایع همجوار نیز رخ می دهد، امیدوارم که در آینده بتوانیم شاهد همکاری بین صنعتی باشیم.
تقی پور، توضیح داد: اگر واضح بنگریم مشاهده می کنیم که اکنون نیز همکاری هایی میان صنعت آی سی تی و صنعت بانکی وجود دارد و نشان از این دارد که جنس هوش مصنوعی صرفا رشد نیست بلکه تحول است.
وی ادامه داد: خوشبختانه با پیشرفت هایی که در صنعت ICT مخصوصا در یک دهه اخیر در کشور داشته ایم، توانستهایم فاصله را با کشورهای منطقه و دنیا کم کنیم که این توسعه، صنعت ICT را به بازیگر اصلی در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور تبدیل کرده است.
وی، ادامه داد: طبیعتا یکی از ارکان این حوزه ICT است، از طرفی دیگر با بحث تحول دیجیتال و موضوعاتی از این جنس، بانک ها نگاه ویژه ای به بحث اقتصاد دیجیتال و بحث توسعه سرویس های فینتک دارند.
مدیرعامل شرکت بهپرداخت ملت، اظهار کرد: یکی از ارکانی که در نمایشگاه تلکام هم به آن توجه شده، بحث هوش مصنوعی است که یکی از توانمندسازهای ما در بحث توسعه اقتصاد دیجیتال است.
تقی پور، افزود: چه در حوزه ICT و چه در حوزه صنعت بانکی در بحث بهینه سازی و توسعه سرویس های جدید، آنچه که برای ما مهم است این است که در سرویس های بانکی، هوش مصنوعی باعث تحول و تغییر سرویس شده و باعث از بین رفتن برخی از سرویس ها شده است.
وی، خاطرنشان کرد: در برخی سرویس های جدید، هوش مصنوعی فقط برای کمک به بهینه سازی نیامده، بلکه تحول هایی از جنس تجربه مشتری ایجاد می کند، تحول از جنس تجربه کاربری و بهینه سازی برای افراد مختلف ایجاد کرده و بازارها و محصولات را تبدیل به محصولات شخصی سازی شده کرده است و متناسب با نیازهای تک تک افراد جامعه، خدمات ارائه می دهد.
خبرنگار: زهرا طاهری و فرزانه احمدی منش
تصویربردار و تدوینگر: مهسا شریفی نیا
«همراه اول» ، «شرکت مخابرات ایران» و «مبین نت» حامیان ستاد خبری نمایشگاه تلکام
افزودن دیدگاه جدید