کد مطلب: 

310

رحمتی: الکامپ، اقتصاد IT را با تنش‌های قابل توجهی مواجه کرده است!

رحمتی: الکامپ، اقتصاد IT را با تنش‌های قابل توجهی مواجه کرده است!

نشست خبری سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در مورد هفدهمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی روز چهارشنبه 23 شهریورماه سال جاری با حضور جمع خبرنگاران حوزه فناوری اطلاعات در محل دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه ای برگزار شد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، مهندس "پرویز رحمتی" رییس سازمان با بیان این که نمایشگاه الکامپ یکی از رویدادهای مهم سالانه است که نقش بسیار تعیین کننده‌ای در فضا سازی مناسب برای رونق بازار فناوری اطلاعات کشور دارد، گفت : در سال گذشته با هماهنگی که با وزارت بازرگانی وقت صورت گرفت و همچنین با حمایت نهادهای مرتبط در این خصوص، موفق به برگزاری نمایشگاه الکامپ شانزدهم شدیم. تصور ما بر این بود که در راستای تداوم این مسیر به طورحتم از همراهی و همکاری وزارتخانه مربوطه و سایر سازمانها و نهادهای زیرمجموعه آن برخوردار خواهیم بود.

 

وی افزود : سازمان سه پیش نیاز برای اینکه حداقل های لازم در برگزاری کیفی و باشکوه الکامپ فراهم باشد، مطرح نمود. یکی از این موارد مربوط به تغییر تاریخ برگزاری نمایشگاه بود. چرا که شروع نمایشگاه مصادف با سیزدهم محرم الحرام است و امکان فعالیت گسترده برای اعضای سازمان در این زمان فراهم نیست. دومین مورد مربوط به درخواست عودت ضمانتنامه 104 میلیون تومانی سازمان بود و سوم، افزایش قیمت‌ها مبتنی بر نرخ تورم اعلامی بانک مرکزی بود. تصور ما بر این بود که این ها حداقل های لازم است ولی متاسفانه پس از گذشت چند ماه از طرح این موضوعات نه تنها این گرفتاری ها برطرف نشده بلکه موارد دیگری هم اضافه شد.

 

رییس سازمان اظهار داشت : این رویداد نمایشگاهی که می بایستی طراوت، شادابی و نشاط را به عرصه کسب و کار و بازار فناوری اطلاعات واردکند درست به عکس، اقتصاد IT را با تنش‌های قابل توجه مواجه کرده است و ما امروز در شرایطی این نشست را برگزار می کنیم که انتظار داریم رسانه ها و مطبوعات به عنوان رکن چهارم در راستای شفاف سازی و بیان واقعیت های حاکم بر این پدیده شرایط را در جهت تصحیح تصمیم گیری و بهبود بخشیدن به فضای تصمیم گیری در این خصوص فراهم کنند.

 

در ادامه مهندس قمی، دبیرکل سازمان نیز ضمن تشکر از همراهی و مساعدت مستمر رسانه ها در پوشش نقطه نظرات صنف گفت : سازمان طی یکسال اخیر انرژی و هزینه زیادی برای برگزاری بهتر این رویداد و تحقق مطالبات منطقی صنف صرف نموده و در واقع تمام این توان و هزینه صرف این موضوع شده است که سازمان با سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه ها با مذاکره و تعامل به نقطه نظر مثبتی نایل شود.

در تمامی مراحل سعی کردیم که انعطاف پذیری لازم از سوی سازمان صورت گیرد و علی رغم این که دیدگاه آنها را غیرقابل انجام و عملی می دانستیم دربوته آزمایش و بررسی قرار دهیم.

 

وی با بیان این که سه شرطی که سازمان اعلام نموده هریک به نوعی به آینده موکول شد، گفت : با این حال ما تلاش و توان خود را برای اینگه الکامپ برگزار شود و حسن نیت سازمان در پذیرش شرایط و وضعیتی که دائما به ما تحمیل می شد نشان داده شود، ادامه دادیم.

 

وی افزود : با توجه به این که امکان این که نمایشگاه با افزایش 66 درصدی نرخ ارزی برگزار شود، وجود ندارد، این موضوع به تصمیم ریاست مجمع شرکت سهامی نمایشگاه ها ( وزیر اقتصاد) موکول شد و علی رغم این که این کار پروسه طولانی را می طلبید، اما پذیرفتیم که با مکاتبه و مراوده با آنها وارد عمل شویم.

 

دبیر کل سازمان با اشاره به درخواست سازمان مبنی بر تغییر تاریخ برگزاری نمایشگاه گفت : علی رغم این که در این خصوص به ما قول مساعد دادند و مدارک و مستندات آن نیز وجود دارد، اما مجددا نظر خود را تغییر دادند.

 

وی افزود : در این شرایط راهی برای ما جز این که موضوع را با صنف و ذی نفعان در میان بگذاریم و سطوح تصمیم ساز بالاتر را از عواقب هزینه های مترتب بر اینگونه تصمیم ها مطلع سازیم، باقی نمانده و در نهایت امیدواریم با بازگشت شرکت نمایشگاهی به تصمیم درست، این رویداد ملی آنچنان که در شان صنعت IT است برگزار شود.

 

مهندس داود حقگو، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران نیز در این نشست گفت: منافع اعضای صنف در راس اهداف و وظایف سازمان قرار دارد و سازمان تلاش دارد با تعامل با نهادهای ذیربط به نتیجه بهتر با هزینه کمتری دست یابد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2011-09-14 12:22

افزودن دیدگاه جدید