کد مطلب: 

303

برق مصرفی گوگل معادل برق مصرفی یک شهر 100 تا 200 هزار نفری است

برق مصرفی گوگل معادل برق مصرفی یک شهر 100 تا 200 هزار نفری است

آیا تا به حال فکر کرده‌اید هنگامی که در گوگل یک واژه وارد می‌کنید و در انتظار نتیجه می‌مانید، یا زمانی که یک ویدیو را در یوتیوب تماشا می‌کنید یا حتی وقتی از سرویس ایمیل گوگل استفاده می‌کنید، سرورهای گوگل که جستجوی برق‌آسای آنلاین یا تبادل داده‌ها را برای شما میسر می‌کنند، چه میزان انرژی مصرف می‌کنند؟ 

 

به گزارش سیتنا به نقل از دویچه وله، همیشه اطلاعات دقیق در مورد میزان مصرف برق در پایگاه‌های داده‌های گوگل شبیه یک راز بود، اما اکنون این کنسرن اینترنتی می‌خواهد شفافیت بیشتری از خود نشان دهد و در این راستا گزارشی درباره‌ی ترازنامه انرژی خود منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، در سال گذشته سرورهای این کنسرن غول‌آسا، مصرفی برابر با ۲۶ / ۲ کیلووات در ساعت داشته‌اند، که این انرژی مصرفی برابر با مصرف انرژی در شهری ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفری است. 

 

اورس هولتزل یکی از مدیران گوگل، در وبلاگ رسمی این شرکت تلاش کرده است تا به این اعداد و ارقام از زاویه‌ی دیگری نگاه کند.  او در مصاحبه با نیویورک تایمز می‌گوید، کاربری که به جای راندن خودرو برای رسیدن به کتابخانه و جستجو به دنبال یک واژه یا مطلب، پای اینترنت می‌نشیند و از گوگل استفاده می‌کند، در مصرف سوخت صرفه‌جویی کرده است. او اضافه می‌کند: «انرژی که یک کاربر گوگل در ماه بر روی یک سرور استفاده می‌کند تنها می‌تواند یک لامپ ۶۰ واتی را برای سه ساعت روشن نگه‌دارد.» 

هولتزل اما در ابتدای همین پست وبلاگی تاکید کرده است که این کنسرن به سختی در حال تلاش برای کاهش میانگین مصرف انرژی است که سرویس‌های گوگل به آن نیاز دارند. 

 

گوگل سال گذشته ۲۵ درصد از انرژی مصرفی خود را از انرژی‌های تجدیدپذیری مانند انرژی حاصله از توربین‌های بادی تأمین کرد. گفتنی است سهم انرژی های سبز در تامین برق این کنسرن در سال ۲۰۱۱ به ۳۰ درصد رسید. 
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2011-09-13 20:49

افزودن دیدگاه جدید