کد مطلب: 

2986

مراقب سیم‌کارت خود در این شهرها باشید...

کسانی که به شهرهای مرزی ایران مسافرت می‌کنند، توجه داشته باشند که در صفحه LCD تلفن همراه‌شان IR-TCI و یا IR-MCI موجود باشد و اگر به غیر از این دو مورد به موارد دیگری برخورد کنند، حاکی از آن است که در حوزه سرویس اپراتور کشور همسایه قرار گرفته‌اند و کلیه مکالمات به صورت مکالمات بین‌الملل محاسبه می‌گردد.

 

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، شرکت ارتباطات سیار با ارائه سرویس رومینگ بین‌الملل خود تعرفه‌ها و خدمات این سرویس را بر اساس شهرها و کشورهای همپوشان اعلام کرده است. مشترکینی که از سرویس رومینگ بین‌الملل استفاده می‌کنند، هزینه مکالمات آن‌ها، بر اساس تعرفه‌های کشور میزبان محاسبه می‌شود.

 

امکان همپوشانی در شهرهای زابل، بازارچه مرزی تایباد،‌ آستارا،‌ شهرهای مرزی آذربایجان غربی، شهرهای مرزی کردستان، منطقه فاو و روستاهای اطراف، شلمچه، جزایر خلیج فارس در صورت استفاده از شناور وجود دارد. همچنین همپوشانی در کشورهای افغانستان، آذربایجان،‌ ارمنستان و ترکیه، عراق و ترکیه، عراق و کویت، عراق و امارات است.

 

چنانچه مشترک ایرانی، در کشوری به غیر از ایران، به برقراری تماس مبادرت ورزد، این نوع تماس، با تماس داخلی متفاوت بوده و با نرخ تماس بین‌الملل به مقصد ایران محاسبه خواهد شد. به منظور جلوگیری از استفاده از رومینگ بین‌الملل و تحمیل هزینه اضافی، به این روش عمل شود:

وضعیت منوی Network گوشی تلفن همراه خود را در حالت Manual قرار داده و IR-MCI یا IR-TCI را انتخاب کنید.

با فعال‌سازی PINCODE و SECURITY CODE (قفل ایمنی ) گوشی از سوء استفاده از تلفن در موارد مفقودی و یا سرقت تلفن همراه جلوگیری به‌عمل آورید.

 

به گزارش سیتنا، نرخ‌های اعلام شده متغیر بوده و توسط اپراتورهای طرف قرار داد تعیین می‌شود. بدیهی است با افزایش نرخ از طرف اپراتورهای مربوطه، تغییرات اعمال و در صورتحساب منظور می‌شود.

 

مشترکین می‌توانند جهت جستجوی تعرفه رومینگ که کلیه نرخ ها به ریال است به سایت همراه اول مراجعه کنند و با انتخاب نام کشور و اپراتور تحت پوشش از تعرفه دقیق مکالمات خود اطلاع یابند.

 

لازم است مشترکین بدانند نرخ تبدیل ارزهای اعلام شده به ریال متغیر است و با نوسان این نرخ مبلغ شارژ نیز تغییر خواهد کرد و هزینه مکالمات رند به دقیقه محاسبه می‌شود به عبارتی دیگر برای تماس های کمتر از 60 ثانیه هزینه کامل یک دقیقه محاسبه می‌شود. به گزارش ایسنا هم‌چنین نرخ وصولی مکالمات دریافتی مبلغ 2300 ریال به ازای هر دقیقه مکالمه اضافه و به نرخ وصولی مکالمات با اپراتور ثریا امارات متحده عربی مبلغ 10176 ریال به ازای هر دقیقه اضافه می‌شود؛ همچنین مشترکین در صورت تماس با سایر کشورها، باید هزینه‌ای که اپراتور میزبان تعیین می‌کند را پرداخت کنند.

 

*نکات ضروری رومینگ: فعال سازی PIN CODE سیم کارت و قفل رمز دار گوشی سو استفاده‌های احتمالی در صورت سرقت یا مفقودی تلفن را کاهش و در صورت خاموش نمودن تلفن همراه در مکان‌های شلوغ احتمال سواستفاده از تلفن را در صورت مفقودی به حداقل می‌رساند.

 

در حفظ و نگهداری سیم کارت و گوشی خود حداکثر دقت لازم را به عمل آورده و آن را در اختیار افراد نا آشنا، متصدی هتل و... قرار نداده و در موارد ضروری حتما“ سیم کارت را از گوشی خارج کرده و نزد خود نگه دارید. مشترکان باید بعد از پایان مکالمه با زدن دکمه قطع تلفن از قطع مکالمه خود اطمینان حاصل کنند تا هزینه ناشی از عدم قطع ارتباط را متحمل نشوند.

 

چنانچه ارتباط مشترک به هر دلیل برقرار نشود یا در حین انجام مکالمه ارتباط قطع شود و یا در صورت شنیدن هر پیامی، حتما با رعایت بند فوق از قطع ارتباط مطمئن و سپس اقدام به تماس مجدد کنید، چنانچه تماس اولیه قطع نگردد برقراری ارتباط‌های همزمان موجب محاسبه هزینه‌های ناخواسته رومینگ خواهد شد.

 

به مجرد شماره گیری (0098) در خارج از کشور، هزینه تماس به صورت هزینه رومینگ محاسبه خواهد شد، حتی اگر این تماس بدون پاسخ یا منجر به شنیدن پیغام شبکه باشد و یا شماره گیری بصورت ناقص انجام گیرد شامل هزینه رومینگ خواهد شد. به گزارش ایسنا در صورت بر قراری ارتباط بین دو تلفن همراه ایرانی در کشور ثالث برای تلفن همراه تماس گیرنده هزینه مکالمه به صورت بین‌الملل و برای مخاطب هزینه تماس دریافتی مطابق با تعرفه‌های اعلام شده محاسبه خواهد گردید.

 

اما درصورت افزایش کارکرد تلفن همراه بیش از مبلغ 200 دلار شرکت ارتباطا سیار مجاز به قطع تلفن همراه بوده اما بدلیل تاخیر در ارسال این اطلاعات امکان قطع دقیقا“ در حد مجاز تعیین شده وجود نداشته و مسوولیت پرداخت بدهی به هر میزان تا قبل از زمان قطع برعهده مشترک است. ضمن آنکه احتمال انتقال بخشی از مبلغ کارکرد تلفن به صورتحساب دوره بعد وجود دارد.

 

در صورت مفقود شدن گوشی بلافاصله مراتب را به یکی از بستگان درجه یک خود در داخل کشور اطلاع داده تا از طریق مراجعه به ادارات دولتی مشترکین نسبت به قطع آن اقدام کنند. با توجه به وصل تلفن همراه پس از 20 روز توسط شرکت ارتباطات سیار، توصیه می‌شود مالک تلفن همراه نسبت به مراجعه به اداره مربوطه و اخذ سیم کارت جدید اقدام کند. با توجه به تعرفه‌های بسیار بالای تماس از کشورعربستان به ایران، توصیه می‌شود که از ایران با حجاج محترم تماس برقرار شود.

 

مطالعه جدول تعرفه‌های رومینگ و نحوه چگونگی انتخاب شبکه اپراتور مورد نظر موجبات کاهش هزینه مکالمات شمارا فراهم می‌سازد. این اطلاعات در پرتال MCI به آدرس WWW.MCI.ir موجود می باشد.

 

اپراتورهای طرف قرارداد به تفکیک قاره

قاره آسیا با 39 کشور و 120 اپراتور، قاره اروپا با 38 کشور و 102 اپراتور، قاره آفریقا با 28 کشور و 38 اپراتور، قاره آمریکا با 4 کشور و 5 اپرتور و اقیانوسیه با یک کشور و یک اپراتور طرف قرارداد با شرکت ارتباطات سیار ایران هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-06-22 13:20

افزودن دیدگاه جدید