کد مطلب: 

2980

واشنگتن پست: آمریکا و اسرائیل برای ساخت ویروس فلیم با یکدیگر همکاری کردند

واشنگتن پست: آمریکا و اسرائیل برای ساخت ویروس فلیم با یکدیگر همکاری کردند

بر اساس یک گزارش، امریکا و رژیم اسرائیل به منظور هدف قرار دادن تاسیسات انرژی هسته ای ایران در زمینه ساخت ویروس رایانه ای "فلیم" همکاری کرده اند.

به گزارش سیتنا به نقل از پرس تی وی، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد:"این بدافزار با هدف جاسوسی از شبکه های رایانه ای ایران و ارسال اطلاعاتی که در جریان کمپین جنگ سایبری مورد استفاده قرار می‌گیرد طراحی شده بود."

در ادامه این گزارش آمده است آژانس امنیت ملی امریکا، سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) این کشور و ارتش رژیم اسرائیل برای ایجاد ویروس فلیم (شعله) با یکدیگر همکاری کردند.

فلیم یک بدافزار جدید و مشابه استاکس نت است که قبلا تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار داده بود.

استاکس نت که نخستین بار ماه ژوئن ۲۰۱۱ از سوی مقام‌های ایرانی شناسایی شد بدافزاری است که با هدف آلوده کردن رایانه‌هایی طراحی شده است که از سیستم های کنترلی که بیشتر در صنایع مدیریت منابع آب، سکوهای نفتی و نیروگاه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، بهره می‌برند.

جولای ۲۰۱۰ رسانه های خبری مدعی شدند استاکس نت رایانه های صنعتی در سراسر جهان را هدف قرار داده و ایران اصلی‌ترین هدف این حمله بوده است. این رسانه ها از نیروگاه هسته ای بوشهر به عنوان مرکز این حمله سایبری نام بردند.

با این وجود، کارشناسان ایرانی با شناسایی به موقع این ویروس از هر گونه آسیب به سایت‌های صنعتی و منابع این کشور جلوگیری کردند.

کاسپر اسکای لب، شرکت امنیت رایانه ای روسیه که یکی از آژانس‌های برتر جهان در ویروس‎کشی رایانه به شمار می‌رود هفته گذشته اعلام کرد ارتباطی قوی بین فلیم و کرم رایانه ای استاکس نت وجود دارد چرا که هر دو ویروس از واحدی تشکیل شده اند که از یک کد منبع یکسان نشات گرفته است.

نیویوک تایمز نیز پیش‌تر در ماه جاری میلادی فاش کرد باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا به طور مخفیانه دستور داده است به منظور خرابکاری در برنامه هسته ای ایران با استفاده از ویروس استاکس نت یک حمله سایبری علیه این کشور صورت گیرد.

نیویورک تایمز به نقل از "شرکت کنندگان در این برنامه" گزارش داد: "رئیس جمهور اوباما از نخستین ماه‌های تصدی ریاست جمهوری امریکا به طور مخفیانه دستور حملات پیچیده به سیستم‌های رایانه ای که تاسیسات غنی‌سازی هسته ای اصلی در ایران تحت آن‌ها اجرا می‌شود را صادر کرد، دستوری که به نحوی چشمگیر نخستین استفاده پایدار امریکا از سلاح‌های سایبری را گسترش می‌داد."

علاوه بر این، موشه یعلون، معاون نخست وزیر رژیم اسرائیل ۲۹ می به دخالت این رژیم در ساخت ویروس فلیم اشاره کرد.

یعلون در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل ضمن حمایت از تولید این ویروس گفت این ویروس "تمامی انواع امکانات را فراهم می‌کند."

علی حکیم جوادی، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران ۳۰ می اعلام کرد متخصصان این کشور موفق به تولید نرم افزار ضد ویروسی شده‌اند که قادر است ویروس رایانه ای جدید فلیم را شناسایی و نابود کند.

وی تصریح کرد این دفاع ضد ویروسی از سوی مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد‌های یارانه ای (مرکز ماهر) ایجاد شده است.

جوادی افزود نرم افزار ضد ویروس بومی قادر است این ویروس را شناسایی و رایانه های آلوده شده را پاکسازی کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-06-21 13:27

افزودن دیدگاه جدید