کد مطلب: 

2979

گزارش BBG از نحوه‎ی مصرف رسانه در ایران

هیات مدیره پخش برنامه های آمریکا موسوم به بی.بی.جی. با همکاری موسسه نظرسنجی گالوپ گزارشی را درباره استفاده از رسانه در بین ایرانیان منتشر کرد.

به گزارش سیتنا به نقل از مشرق، نمونه آماری این نظرسنجی 2000 نفر از همه 31 استان ایران بوده که بین سوم مارس تا 30 مارس از طریق تلفن های شهری و همراه با آنها تماس گرفته شده است. این گزارش که شامل جداول و نمودارهای فراوانی است تلویزیون را گسترده ترین رسانه در ایران خوانده است و بعد از آن تلفن همراه، رایانه، رادیو و اینترنت قرار دارند. همچنین تلویزیون 86 درصد تسلط رسانه ای برای پوشش اخبار و اطلاع رسانی را برعهده دارد و بعد از تلویزیون، تلفن همراه، رادیو، روزنامه و اینترنت قرار دارند.

80 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی، ترجیح می دهند تا از خانه به اینترنت وصل شوند. بیش از 50 درصد کاربران از اینترنت برای یافتن اطلاعات بهره می برند و 44 درصد ایمیل و 35 درصد نیز از آن برای کسب اخبار استفاده می کنند.

در بخش مربوط به منابع خبری، رسانه های داخلی منبع عمده اطلاع رسانی محسوب می شوند. صدا و سیما ایران 86 درصد، روزنامه های داخلی 11 درصد، ایستگاه رادیویی استانی 10 درصد، گوگل 8 درصد و کانال های تلویزیونی بین المللی 6 درصد منابع خبری را برای مخاطبان ایرانی تشکیل می دهند.

در بخش مربوط به دنبال نمودن اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و اعتراضات بعد از آن، بیش از 90 درصد مخاطبان، تلویزیون ایران را منبع اخبار خود معرفی نموده و گفتگو با دوستان و اعضای فامیل 39 تا 44 درصد، روزنامه های 28 تا 36 درصد، رادیو ایرانی 27 تا 28 درصد و کانال های تلویزیونی بین المللی 9 تا 23 درصد منابع را تشکیل می دهند.

درباره بی طرفی و قابل اطمینان بودن اخبار رسانه های مختلف، صدا و سیمای ایران در مقایسه با سه شبکه خارجی دیگر بالاترین درصد را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2012-06-21 13:24

افزودن دیدگاه جدید