کد مطلب: 

292744

ببینید| وزیر ارتباطات، مطرح کرد: تسهیل حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی؛ برنامه وزارت ارتباطات در سال 1403

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از برنامه‌هایی که وزارت ارتباطات برای سال ۱۴۰۳ در نظر دارد، این است که حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی تسهیل شود؛ چراکه سال ۱۴۰۲ بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت فضایی را برای ساخت منظومه ماهواره شهید سلیمانی منعقد کردیم.
عیسی زارع پور

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه هیات دولت امروز (هشتم فروردین ماه)، گفت: یکی از برنامه‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای سال ۱۴۰۳ دارد، این است که حضور بخش خصوصی در صنعت فضایی تسهیل شود. سال ۱۴۰۲ بزرگترین قرارداد تاریخ صنعت فضایی را برای ساخت منظومه ماهواره شهید سلیمانی منعقد کردیم.

وی، ادامه داد: در سال جاری ماهواره ها یکی پس از دیگری آماده خواهند شد، همچنین دو ماهواره بخش خصوصی آماده پرتاب است و به زودی کار آنها انجام می‌شود و در سازمان فضایی ایران تصاویر و داده‌های این دو ماهواره را پیش خرید کردیم و‌ کل کار توسط شرکت‌های دانش بنیان انجام شده است و انشالله کار پرتاب آن به صورت داخلی یا خارجی انجام خواهد شد.

زارع پور، اضافه کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد حوزه ای شده است که حداکثر استفاده را از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان داشته باشد تا انشالله ماحصل کار آنها را خریداری کنیم.

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-27 11:46

افزودن دیدگاه جدید