کد مطلب: 

292212

نیاز شورای عالی فضای مجازی به حمایت مالی بیشتر برای تحقق اهداف خود

دبیر اسبق شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: شورای عالی فضای مجازی برای تحقق اهداف خود نیاز به حمایت مالی بیشتر دارد و باید آموزش عالی کشور نسبت به تربیت نیروهای متخصص و مسلط به مفاهیم فضای مجازی اقدام کند، تا در این حوزه به ادبیات مشترک برسیم.
نیاز شورای عالی فضای مجازی به حمایت مالی بیشتر برای تحقق اهداف خود

به گزارش سیتنا، نشست «قرارگاه تحول؛ از سرگذشت تا سرنوشت شورای عالی فضای مجازی» به منظور بررسی 12 سال فعالیت شورای عالی فضای مجازی با حضور دکتر آقامیری دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، دکتر سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر سابق شورای عالی و مهندس انتظاری دبیر اسبق این شورا و به همت هسته سپهرا مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

همچنین مهندس محمدحسن انتظاری دبیر اسبق شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت شناخت مفاهیم این حوزه گفت: تعریف مشترک در چیستی فضای مجازی و وفاق در این مفهوم به دلیل عدم آشنایی با این مساله در کشور وجود ندارد که این مهم تحقق یک گفتمان مشترک را سخت می کند و برای اصلاح آن نیاز است تا نماینده مطلوب در سازمان ها برای عضویت در شورای عالی فضای مجازی تربیت شود.

وی افزود: احکام مقام معظم رهبری بسیار روشن است و باید این مطالبه ایجاد شود که چرا هنوز دستگاه ها و شوراهای دیگر موازی با شورای عالی فضای مجازی فعالیت می کنند؛ برای انسجام در نظام تصمیم گیری و سیاست گذاری لازم است تا چالش موازی کاری در راهبری این فضا برطرف شود.

مهندس انتظاری با اشاره به این که شورای عالی فضای مجازی برای تحقق اهداف خود نیاز به حمایت مالی بیشتر دارد، تاکید کرد: باید آموزش عالی کشور نسبت به تربیت نیروهای متخصص و مسلط به مفاهیم فضای مجازی اقدام کند تا در این حوزه به ادبیات مشترک برسیم.

وی ادامه داد: ما در یک دوره تحول هستیم و برای رسیدن به نقطه پایدار نیاز است تا تمرکز و کار بیشتری در این حوزه صورت گیرد که خوشبختانه شورای عالی فضای مجازی در سند راهبردی مصوب خود به این مهم پرداخته است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-12 10:22

افزودن دیدگاه جدید