کد مطلب: 

292194

حمله سایبری بی سابقه به چندین وزارتخانه و نهاد دولتی در فرانسه

رسانه‌های فرانسوی اعلام کردند که از عصر یکشنبه ۱۰ مارس (۲۰ اسفند)، چندین سامانه‌ رایانه‌ای مربوط به نهادهای دولتی در این کشور مورد حمله گسترده و بی‌سابقه‌ قرار گرفته است، اما مقام های این کشور توانسته‌اند تاثیر آن را کاهش دهند.
حمله سایبری

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، دفتر نخست‌وزیر فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد که شماری از سازمان‌ها و نهادهای دولتی این کشور هدف حمله‌ای سایبری قرار گرفتند.

به گفته دفتر گابریل اتل، شدت حمله سایبری انجام‌شده«بی‌سابقه» بوده است اما مقام های این کشور توانسته‌اند تاثیر آن را کاهش دهند. یک منبع امنیتی در دولت فرانسه گفت که تاکنون روسیه به عنوان عامل حمله سایبری انجام‌شده شناسایی نشده است.

روسیه با توجه به حمایت پاریس از اوکراین یکی از مظنونان حملات سایبری علیه پایگاه‌ اینترنتی دولت فرانسه محسوب می‌شود. موضع‌گیری اخیر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه مبنی بر امکان اعزام نیروی نظامی به اوکراین خشم کرملین را برانگیخته بود. 

بنا به اعلام دفتر نخست‌وزیر فرانسه ستاد بحران برای مقابله با حمله سایبری تشکیل شده است. 

گروهی به نام «سودان ناشناس» مسئولیت این حمله سایبری را برعهده گرفته است. این گروه مستقر در سودان پیش از این حملاتی سایبری را علیه پایگاه‌های اینترنتی در سوئد، دانمارک و رژیم صهیونیستی انجام داده بود.

برخی از رسانه‌های فرانسوی گزارش داده‌اند که "هکرهای حامی روسیه مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته‌اند".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-03-12 09:14

افزودن دیدگاه جدید