کدخبر :292 پرینت
22 شهریور 1390 - 07:58

نماینده جی‌تکس در ایران به سیتنا گفت: پیش بینی حضور 135 هزار بازدیدکننده از نمایشگاه امسال

متن خبر

رییس هیات مدیره شرکت پارسان گستر، گفت: تا کنون هیچ گونه حمایتی از سوی نهادهای دولتی برای حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه جیتکس امسال صورت نگرفته است. 

"کاوه ثروتی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سازمان خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (سیتنا)، گفت:  نمایشگاه جی‌تکس از تاریخ 17 تا 21 مهرماه برگزار می‌شود وامسال سی‌ویکمین سال برگزاری نمایشگاه است که پیش بینی می‌شود  بیش از 135 هزار بازدیدکننده در نمایشگاه حضور یابند.

 وی با بیان این‌که بیش از سه هزار شرکت خارجی از 70 کشور دنیا در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت: حدود 20 شرکت از کشورمان در قالب شرکت‌های ایرانی و یا با عنوان شرکت‌های خارجی درجی‌تکس شرکت می‌کنند.

رییس هیات مدیره شرکت پارسان گستر ادامه داد:  هشت تا ده شرکت نیز در قالب غرفه ای که پارک‌های علم و فناوری خراسان در جی‌تکس خواهند داشت، حضور دارند.

وی با بیان این‌که شرکت‌های ایرانی که قصد حضور در نمایشگاه امسال را دارند بدون حمایت مالی از سوی دولت در جیتکس حضور می یابند،‌ گفت: برخی شرکت‌ها به دلیل داشتن مخاطبان ایرانی در آن نمایشگاه حضور می‌یابند.

ثروتی با اشاره به عدم وجود غرفه رسمی دولتی ایران در نمایشگاه جی تکس، گفت: ما به عنوان یک شرکت که تجربه کار و حضور  در نمایشگاه‌های بین المللی داخلی و خارجی را داریم، با خیلی از مجموعه‌های دولتی و سازمان ها وارد مذاکره شدیم که در این راستا سازمان نظام  صنفی رایانه‌ای نیز پیشنهادی را به سازمان فن‌آوری اطلاعات ارئه داد اما متاسفانه سازمان‌های دولتی ما دیر تصمیم‌گیر هستند،  در صورتی که بودجه لازم و مجوزها را دارند ولی جسارت لازم و عزم و اراده کافی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که متولی این موضوع مشخص نیست، گفت: این در حالی است که همه کشورهای پیشرفته دنیا در نمایشگاه‌های جی‌تکس و سبیت شرکت می‌کنند.

ثروتی درباره قیمت غرفه‌ها در این نمایشگاه،‌ گفت:‌ قیمت هر متر مربع غرفه در فضای باز نمایشگاه 455 دلار است و قیمت غرفه‌های استاندارد و از پیش ساخته هر متر مربع 510 دلار است که شرکت ها با پرداخت این هزینه نسبت به ابعاد اختصاص یافته شده برای غرفه می توانند در نمایشگاه حضور یایند.

گفتنی است که همه علاقمندان به حضور در نمایشگاه جیتکس برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت رسمی این نمایشگاه به نشانی www.gitex.ir  مراجعه کرده و نسبت به ثبت‌نام برای حضور در قالب غرفه‌دار اقدام کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.