کد مطلب: 

291967

عصبانیت ایلان ماسک از عاملان آتش‌زدن تاسیسات برقی تسلا در آلمان

ایلان ماسک، گروه محیط‌زیستی که مسئولیت آتش‌زدن دکل‌ برق منتهی به کارخانه تسلا در آلمان را بر عهده گرفته‌ «تروریست‌های نادان» خطاب کرده و گفته آنها یا «احمق‌اند یا هیچ ادراک درستی از حفظ محیط‌زیست و تغییرات اقلیمی» ندارند.
ایلان ماسک عاملان آتش‌زدن تاسیسات برقی تسلا در آلمان را «اکو- تروریست‌های نادان» خواند

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، یک گروه چپ تندرو در آلمان که مسئولیت آتش‌زدن این دکل‌ برق را بر عهده گرفته، در بیانیه خود «استفاده فزاینده تسلا ازمنابع طبیعی و نیروی کار» را انگیزه این عمل خود اعلام کرده است.

این آتش‌سوزی عمدی منجر به قطع جدی برق تاسیسات کارخانه تسلا در آلمان شده و تخمین زده می‌شود خط تولید این کارخانه دست کم تا هفته آینده متوقف بماند.

برآوردها این است که این آتش‌سوزی به تسلا ضرر و زیانی چند میلیارد دلاری وارد کند.

تسلا که هم اکنون نیم میلیون خودرو الکتریکی تولید می‌کند گفته بنا دارد این رقم را دو برابر کند و این انتقاد تند فعالان محیط‌زیست را به دنبال داشته است.

تسلا برای افزایش تولیدات خود در اروپا تصمیم گرفته کارخانه خود در آلمان را دو برابر وسعت دهد و فعالان محیط‌زیست می‌گویند این مستلزم قطع هزاران درخت این منطقه است و همچنین بر بازار نیروی کار فشار خواهد آورد.

همه اینها باعث شده که ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان و مالک شرکت تسلا، خشم و ناراحتی خود را در شبکه ایکس (توییتر سابق) با استفاده از یک اصطلاح آلمانی نشان دهد.

او روز سه‌شنبه با استفاده از اصطلاح «extrem dumm» که به معنای نادان مطلق در زبان آلمانی است، گروه فعالان چپ تندرو را هدف قرار داد و نوشت: «اینها یا نادان‌ترین اکو-تروریست‌های روی زمین‌اند یا این که مترسک کسانی هستند که اهداف زیست محیطی خوبی ندارند».

فعالان گروه محیط‌زیستی «آتش‌فشان» (Volvano Group) با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این خرابکاری را بر عهده گرفته‌اند.

در جریان این اقدام یک دکل نزدیک به کارخانه تسلا آتش زده شد و در نتیجه برق کارخانه و چند شهر نزدیک از مدار خارج شد.

تسلا اعلام کرده که «کارگران خط تولید فعلا به خانه‌هایشان فرستاده شده‌اند اما ساختمان و محل کار ایمن است و آسیبی ندیده».

آتش به تاسیسات تسلا نرسید اما دکلی که حامل برق ولتاژ بالا به این کارخانه بود را به کلی سوزاند.

این گروه در بیانیه خود علاوه بر این که «استفاده وسیع از منابع طبیعی و نیروی کار منطقه» را علت اقدام خود خوانده، نوشته که تسلا آب‌های سطحی این ناحیه را هم آلوده می‌کند چرا که مقادیر زیادی از آب آشامیدنی استفاده می‌کند.

پلیس آلمان به بی‌بی‌سی گفت همچنان در حال بررسی بیانیه گروه آتش‌فشان است.

در همین حال، مایکل اشتوگن، وزیر داخلی ایالت برندنبرگ، گفته مسببان این خرابکاری باید «با اشد مجازات» روبرو شوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-03-06 12:47

افزودن دیدگاه جدید