کد مطلب: 

291936

برقراری تماس اینترنتی با تلفن همراه و وای-فای هتل، دلیل هک مکالمات افسر آلمانی

وزارت دفاع آلمان اعلام کرد: افسری آلمانی که برای حضور در یک کنفرانس تلفنی، تماس خود را از طریق سیستم وب‌اِکس با تلفن همراه و وای-فای هتل برقرار کرد موجب شد تا تماس او از سوی روسیه هک و محتوای فایل صوتی به‌طور عمومی فاش شود.
برقراری تماس اینترنتی با تلفن همراه و وای-فای هتل، دلیل هک مکالمات افسر آلمانی

این فایل صوتی دربرگیرنده گفت‌وگوهای چهار افسر بلندپایه نیروی هوایی آلمانی است که ظاهراً در این مورد صحبت می‌کنند اوکراین چگونه می‌تواند از موشک‌های دوربرد تائوروس علیه نیروهای روسی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، افشای این مکالمه موجب شرمساری دولت آلمان و افزایش تنش‌ بین مسکو و برلین شده است.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، در مورد نتایج اولیه تحقیقات پیرامون این موضوع به خبرنگاران در برلین گفت: «همه شرکت‌کنندگان باید استفاده از خط امن را دنبال می‌کردند، اما این موضوع رعایت نشده است».

او بدون اشاره به نام افسر خطاکار گفت که او در حال بازجویی است و در نمایشگاه هوایی سنگاپور شرکت کرده بود که افسران نظامی بلندپایه‌ای از کشورهای سراسر اروپا در آن حضور داشتند.

به گفته وزیر دفاع آلمان، افسر یاد شده برای تماس خود از طریق سیستم وب‌اِکس، از تلفن همراه خود و وای-فای هتل استفاده کرد، نه از یک خط مطمئن که ملزم به استفاده از آن برای چنین تماس‌هایی است.

پیتوریوس افزود: «این برای سرویس‌های مخفی روسیه یک کشف واقعی بود... هک هدفمند در هتل‌های مورد استفاده در سراسر جهان صورت می‌گیرد. لذا باید فرض را بر این گذاشت که دسترسی به این کنفرانس (تلفنی) یک اتفاق تصادفی به عنوان بخشی از یک رویکرد گسترده و پراکنده بوده است».

او تصریح کرد تحقیقات در این زمینه ادامه دارد، تمهیدات امنیتی افزایش یافته و روندهای انضباطی دنبال شده است، اما مجازات شخصی شدید غیرمحتمل است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-03-05 17:38

افزودن دیدگاه جدید