کد مطلب: 

291869

رئیس شورای انتظامی نصر خراسان رضوی در گفت‌وگو با سیتنا: فعالیت در حوزه رمزارز‌ها مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی کشور نیست

رئیس شورای انتظامی سازمان نصر خراسان رضوی، گفت: اگرچه معامله و نگهداری ارز‌های دیجیتال غیرقانونی نیست؛ اما چالش‌های قانونی فراوانی در بین کاربران و ارائه‌دهندگان سرویس‌های کریپتویی وجود دارد و هرگونه فعالیت در حوزه رمزارز‌ها صرفاً با قبول مسئولیت خطرپذیری (ریسک) از سوی متعاملین انجام می‌شود و مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی کشور نیست.
ارز‌های دیجیتال

عباس قلی زاده، عضو هئیت مدیره و رئیس شورای انتظامی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون لزوم تعیین تکلیف پلت‌فرم‌های داخلی معاملات ارزهای دیجیتال با توجه به سرمایه‌گذاری مردم در این حوزه، گفت: با گذشت بیش از یک دهه از ایجاد رمزارزها، همچنان رمزارز‌هایی مانند بیت‌کوین، اتریوم، تتر و ... برای انتقال ارز و انجام معاملات استفاده می‌شود، در همین راستا قیمت رمزارز‌ها بر اساس عوامل موثر بر بازار‌های مالی و قانون عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

وی، خاطرنشان کرد: رمزارز‌ها بدون نیاز به واسطه، به صورت آنی و در تمام ساعات شبانه‌روز و با کمترین هزینه، قابل استفاده هستند. از آنجا که محبوبیت این نوع سرمایه‌گذاری بین مردم رو به افزایش است، نگرانی‌هایی در این حوزه برای مردم ایجاد شده است و این سوال‌ها را برای معامله‌کنندگان رمزارز‌ها ایجاد کرده است که آیا معامله رمزارز قانونی است؟ چه قوانینی درباره مبادلات رمزارز وجود دارد؟ یا اینکه در صورت وقوع جرایمی مانند کلاهبرداری در معامله رمزارز، از چه طریقی باید پیگیری کنند؟

رئیس شورای انتظامی نصر خراسان رضوی، اظهار کرد: مهم‌ترین نگرانی کاربران ارز‌های دیجیتال در ایران مربوط به قوانین مبادله ارز‌های دیجیتال و موضوعات مرتبط با این حوزه و امنیت دارایی‌شان است.

قلی زاده افزود: اگرچه معامله و نگهداری ارز‌های دیجیتال غیرقانونی نیست؛ اما چالش‌های قانونی فراوانی در بین کاربران و ارائه‌دهندگان سرویس‌های کریپتویی در حال حاضر وجود دارد و هرگونه فعالیت در حوزه رمزارز‌ها صرفاً با قبول مسئولیت خطرپذیری (ریسک) از سوی متعاملین انجام می‌شود و مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی کشور نیست.

انتهای پیام

گفت و گو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2024-03-04 12:27

افزودن دیدگاه جدید