کد مطلب: 

291777

اتصال رایگان مدارس آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان سمنان به فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان استان سمنان از انعقاد سه تفاهم نامه، جهت اتصال رایگان مدارس آموزش و پرورش و حوزه های علمیه برادران و خواهران استان به شبکه فیبرنوری خبر داد.
اتصال رایگان مدارس آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان سمنان به فیبرنوری

به گزارش سیتنا، در راستای بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین در نظام تعلیم و تربیت، با حضور احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش استان و همچنین مدیران حوزه های علمیه خواهران و برادران استان، و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، سه تفاهم نامه جهت اتصال رایگان مدارس آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان سمنان به فیبرنوری منعقد شد.

در این نشست سید یاسر حسن پور مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با اشاره به اجرای اَبَرپروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در دولت سیزدهم گفت: این طرح در استان سمنان با اعتباری بالغ بر ۸۰۰۰ میلیارد ریال در تمام 21 شهر استان سمنان اجرایی شده و تا کنون عملیات حفاری در پنج شهر بزرگ استان آغاز شده است.

حسن پور با تاکید بر ضرورت تحقق هدف عملیاتی طرح کلان معماری شبکه ملی اطلاعات مصوب شورای عالی فضای مجازی، تصریح کرد: با انعقاد سه تفاهم نامه مجزا با اداره کل آموزش و پرورش و مدیریت های حوزه های علمیه برادران و خواهران استان، کلیه مدارس شهری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه استان به شبکه پرسرعت فیبرنوری با حداقل سرعت صد مگابیت بر ثانیه متصل خواهند شد.

وی افزود: فناوری اطلاعات یک مفهوم محتوانگر است که بر بستر ارتباطات شکل می‌گیرد و همه مفاهیم ازجمله فرهنگ، امنیت، مسائل اجتماعی، اقتصاد دیجیتال و... را در بر می‌گیرد.

ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دولت در اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دیجیتال است که اثربخشی این حوزه، بسیار مهم و حیاتی است.

ریواده با تاکید بر گسترش هم‌کاری و هم‌افزایی در اجرای ابرپروژه فیبر نوری، این طرح را یکی از مهم‌ترین زیرساخت های‌ حوزه ارتباطی در کشور دانست و گفت: پنج شهرستان استان در کوتاه‌مدت و طی برنامه زمان‌بندی‌شده به این شبکه خواهند پیوست. و مابقی شهرها نیز در آینده نزدیک تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-03-02 16:09

افزودن دیدگاه جدید