کد مطلب: 

291605

کاهش نظارت‌ بر معاملات اینترنتی، با تضعیف اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی، گفت: زمانی که اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی فعال‌تر بود، نظارت هم بر معاملات اینترنتی بیشتر بود و کسب‌وکارها اگر تا موعد اعلامی به تعهد خود عمل نمی‌کردند با آنها برخورد می‌شد، اما با تضعیف این اتحادیه دیگر نه کمیسیون بازرسی وجود دارد و نه شکایتی!
با تضعیف اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی، نظارت‌ بر معاملات اینترنتی کاهش یافته است

رضا الفت نسب در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون تخلفات برخی فروشگاه‌های دارای اینماد و راهکار صحت سنجی اینماد برای مردم، گفت: نماد اعتماد الکترونیکی برای ساماندهی و به رسمیت بخشیدن به کسب و کارهای اینترنتی از اوایل دهه 90 ایجاد شد. رفته رفته تعداد کسب و کارها زیاد شد، ولی نماد بلوغ کامل را کسب نکرد، لذا اسم این نماد برای دوران فعلی مناسب نیست و مردم هم فکر می کنند اگر سایتی نماد اعتماد داشته باشد، هیچ تخلفی نخواهد داشت، در صورتی که تنها یک لوگو است و دریافت آن هم تسهیل یافته است.

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی، اظهار کرد: مردم باید ابتدا نماد را چک کنند، سپس مجوز اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی آن فروشگاه را بررسی کنند که پروانه کسب داشته باشد، با این حال این موارد هم دلیل محکمی بر اعتماد کردن مردم نمی شود. 

الفت نسب، افزود: از طرف دیگر شبکه های اجتماعی را بررسی کنند و ببینند قدمت این فروشگاه چقدر است، اکنون خوشبختانه قوه قضائیه سامانه ای راه اندازی کرده که سوابق در آن قابل رصد است. باید به نظام اعتبارسنجی دست یابیم که سایر ابعاد یک کسب و کار را بررسی کنیم که آیا چک برگشتی داشتند یا نه و یا شکایتی برای این کسب و کار یا مالک آن ثبت شده یا نه که با بررسی این ابعاد فضا برای اعتماد مردم بهتر می شود.

عضو هیات مدیره اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی، خاطرنشان کرد: مقرر شده بود که شرکت‌های بیمه ای فرایند خرید و فروش را بیمه کنند، اما نشد و در این زمینه شرکت های بیمه ای کم کاری کردند و می توانستند با دریافت برخی ضمانت ها این روند را پیش ببرند.

وی، افزود: مدل دیگری که وجود دارد و توسط یکی از سکوها هم اجرایی شد، این است که مبلغی که از سوی خریدار پرداخت می شود در درگاه پرداختی باقی می ماند و پس از دریافت محصول، به حساب فروشنده واریز می شود که این روند توسط نهاد مربوطه یا پرداخت‌یارها انجام می شود و در دنیا نیز این روند عملیاتی شده است.

الفت نسب، گفت: زمانی که اتحادیه کسب و کارهای مجازی فعال تر بود، نظارت هم در این حوزه بیشتر بود و کسب و کارها اگر تا موعد اعلامی به تعهد خود عمل نمی کردند با آنها برخورد می شد، اما با تضعیف این اتحادیه دیگر نه کمیسیون بازرسی وجود دارد و نه شکایتی.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-02-26 23:22

افزودن دیدگاه جدید