کدخبر :291504 پرینت
05 اسفند 1402 - 10:45

عجیب‌ترین تصاویری که با گوگل ارث به ثبت رسیده است

ماهواره‌های گوگل ارث روزانه هزاران تصویر را از سرتاسر جهان ثبت می‌کنند، اما کاربران توانسته‌اند برخی از عجیب‌ترین این تصاویر را کشف و منتشر کنند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، بدون اغراق، راه‌اندازی Google Earth در سال ۲۰۰۵ نقطه عطفی در تاریخ بشر بود، زیرا به انسان‌های معمولی اجازه داد تا نگاهی دقیق‌تر به دنیای وسیع ما بیندازند و بسیاری از کنجکاوی‌ها و مکان‌های شگفت‌انگیز آن را کشف کنند.

نقشه‌های گوگل بر جمع‌‌آوری تصاویر از منابع مختلف متکی است، از ماهواره‌هایی در مدار ژئوسنکرون که تصاویری با وضوح پایین در ارتفاع ده‌ها هزار کیلومتری از زمین می گیرند تا ماهواره های نزدیک به زمین که تصاویر با وضوح بالا می گیرند و حتی تصاویر گرفته شده از هواپیما و حتی بالن.

عکس‌ها در دسترس همه هستند و مردم در سراسر جهان از این منبع غنی برای یافتن مکان‌های عجیب و غریب و شگفت‌انگیز استفاده کرده‌اند.

گوگل ارث و کاربران آن توانسته‌اند مکان‌های اسرارآمیز و عجیب زیادی را در سرتاسر جهان کشف کنند: از یک میدان هواپیمای نظامی، تا الگوی نقطه‌دار ایجاد شده توسط مورچه‌ها، تا سازه‌های اسرارآمیز حک شده در صحرای گوبی و حتی یک جزیره سیاه عجیب در اقیانوس آرام.

وب‌سایت Live Science به برخی از عجیب‌ترین این موارد پرداخته است:

سواستیکا در قزاقستان

دانشمندان بیش از ۵۰ ژئوگلیف را در شمال قزاقستان در آسیای مرکزی کشف کرده اند که به شکل صلیب شکسته است. اگرچه نماد صلیب شکسته از چوب ساخته شده است، بسیاری از ژئوگلیف‌ها از توده‌های خاک ساخته شده‌اند که قدمت آن به ۲۰۰۰ سال قبل می رسد. در آن زمان، صلیب شکسته در سراسر اروپا و آسیا رایج نبود و البته با هیچ اعتقاد سیاسی مرتبط نبود.

[node:title]

جزیره‌ای در دریاچه‌ای در جزیره‌ای در دریاچه‌ای در جزیره‌ای در فیلیپین

بله، گوگل ارث این تصویر را گرفته است که جزیره کوچکی را نشان می دهد که در داخل یک دریاچه دهانه آتشفشانی در جزیره‌ای به نام جزیره آتشفشان در دریاچه‌ای به نام دریاچه تال در جزیره لوزون فیلیپین قرار دارد.

[node:title]

شکل چرخ در واحه ازراق در اردن

گوگل ارث چندین اثر باستانی حک شده بر روی سطح سیاره را ثبت کرده است، از جمله ساختارهای هندسی شکل چرخی که ممکن است قدمت آنها به حدود ۸۵۰۰ سال پیش بازگردد و قدمتشان را از ژئوگلیف‌های پرو به نام خطوط نازکا بیشتر کند. به نظر می‌رسد که برخی از این طرح‌ها که در سرتاسر واحه ازراق در اردن پخش شده‌اند، به گونه‌ای قرار گرفته‌اند که با طلوع خورشید در انقلاب زمستانی همسو باشد.

[node:title]

تیمی از دانشمندان با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای موجود از طریق Google Earth، ساختار چرخ‌ها را که «آثار پیرمردها» نیز نامیده می‌شود، بررسی کردند.

محققان دریافتند که چرخ‌ها از نظر طراحی متفاوت هستند، به طوری که برخی از آنها یک پره را نشان می‌دهند، برخی دیگر فقط دو پره دارند و برخی دیگر اصلاً دایره‌ای نیستند و در عوض به شکل مربع، مستطیل یا مثلث هستند.

چرخ هایی که در این تصویر دیده می شوند در واحه ازرق هستند و دارای پرتویی به سمت جنوب شرقی و شمال غربی هستند که احتمالاً با طلوع خورشید در انقلاب زمستانی همسو هستند.

شکل چرخ در عربستان سعودی

یکی از این «چرخ‌های» خاورمیانه‌ای شبیه چشم گاو نر است که سه مثلث به سمت چشم و انبوه سنگ‌های کوچکی که از مثلث‌ها به سمت چرخ چشم گاو نر می‌تابند. دیوید کندی از دانشگاه استرالیای غربی، که این پروژه را مدیریت می‌کرد، این مکان را قبر مرکزی می‌نامد که در این مورد شامل سه مثلث است که هر کدام حداقل بخشی از یک خط پیوسته از توده‌های سنگی را شامل می‌شود که تا یک مرکز امتداد دارد.

[node:title]

هرم کشف نشده در مصر

این تصویر از Google Earth یک عارضه را نشان می دهد که برخی معتقدند ممکن است یک هرم حفاری نشده باشد. در پنج سال گذشته ده‌ها عارضه در مصر با استفاده از Google Earth کشف شده است. با این حال، برای اینکه ببینیم آیا نمایانگر ویژگی‌های طبیعی هستند یا ساختارهای مصنوعی، کار حفاری بیشتری مورد نیاز است.

[node:title]

جزیره شنی مرموز در نزدیکی کالدونیای جدید

در سال ۲۰۱۲، گروهی از محققان استرالیایی جزیره‌ای به اندازه منهتن را در اقیانوس آرام جنوبی کشف کردند. مکانی مرموز به نام جزیره شنی بر روی نقشه ها در شمال غربی کالدونیای جدید ظاهر شد. این مکان به صورت چند ضلعی سیاه در Google Earth ظاهر شد. اما زمانی که دانشمندان در نوامبر ۲۰۱۲ به آنجا رفتند، به جای زمین جامد، آب‌‌های آزاد را یافتند.

[node:title]

ستاره پنج پر در قزاقستان

در استپ‌های بادگیر آسیای مرکزی، در گوشه‌ای از قزاقستان، یک ستاره بزرگ پنج پر به قطر حدود ۳۶۶ متر وجود دارد که در سطح زمین نقش بسته است. ستاره پنج‌پر دایره‌ای که در ساحل جنوبی مخزن فوقانی توبول قرار دارد، به وضوح در نقشه‌های گوگل قابل مشاهده است.

[node:title]

بسیاری از نظرات آنلاین این منطقه را عجیب و غریب لا ساکنان دنیای اموات مرتبط می کردند. با این حال مشخص شده که این تصویر طرح باغی است که به شکل یک ستاره ساخته شده است. این ستاره دارای جاده هایی است که اکنون پوشیده از درختان است و شکل ستاره را در عکس‌های هوایی بیشتر نمایان می کند.

سایت‌های پرتاب متروکه در منطقه دفاعی هاوایی

این تصویر گوگل ارث، منطقه دفاعی اوآهو در هاوایی را نشان می‌دهد.

[node:title]

تبلیغ کی‌اف‌سی در نوادا

با توجه به تعداد افرادی که اوقات فراغت خود را با جستجو در Google Earth سپری می‌کنند، تعجب‌آور نیست که تبلیغات عظیمی در مناطق دورافتاده برای آنها ظاهر می‌شود. برای مثال بزرگ‌ترین لوگوی کوکاکولا در جهان را می توان در 18.5292 S، 70.2500 W در دامنه تپه‌ای در شیلی مشاهده کرد. گفته می‌شود که این تبلیغ از ۷۰ هزار بطری خالی کوکاکولا ساخته شده است.

[node:title]

همچنین تصویری به مساحت 87500 فوت مربع از کلنل سندرز - نشان KFC - در 37.646163 درجه شمالی، 115.750819 درجه غربی درست خارج از بزرگراه فرازمینی در نوادا ظاهر شده، اما اکنون این تبلیغ حذف شده است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.