کد مطلب: 

291500

درز اطلاعات یک شرکت هکری وابسته به چین

درز صدها فایل از یک شرکت هکری وابسته به چین، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و وسعت جاسوسی پکن از شرکت‌های داخلی و کشورهای خارجی را برملا کرد.
چین

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، درز صدها فایل از یک شرکت هکری چینی وابسته به این کشور از فراوانی و وسعت جاسوسی سایبری چین از کشورها و شرکت‌های خارجی پرده برداشته است.

روزنامه واشینگتن پست در گزارش خود از این «۵۷۰ فایل و عکس و چَت» که در وب‌سایت گیت‌هاب منتشر شده نوشت که این اسناد یک دوره هشت ساله از کار شرکت چینی آی‌سون برای چین را دربرمی‌گیرد.

اهداف این عملیات گسترده هک و جاسوسی اینترنتی، بر اساس این اسناد، دست‌کم ۲۰ دولت خارجی از جمله هند، هنگ‌کنگ، تایلند، کره جنوبی، بریتانیا، تایوان و مالزی بوده است.

آی‌سون شرکتی است مستقر در شهر شانگهای که کار جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی سایبری را برای سازمان‌ها و نهادهای دولتی چین انجام می‌دهد.

از جمله اسناد درز کرده از این شرکت می‌توان به فهرستی از ۸۰ هدف اشاره کرد که نشان می‌دهد هکرهای آی‌سون توانسته‌اند به آنها رخنه کرده و حجم عظیمی از اطلاعات را از آنها استخراج کنند،‌ از جمله صد گیگابایت اطلاعات مهاجرتی از هند و سه تِرابایت فهرست تماس‌های تلفنی از یک شرکت مخابراتی کره جنوبی.

گرچه بیشتر اهداف آی‌سون در قاره آسیا واقع شده‌اند، این شرکت درخواست‌هایی هم برای رخنه در سیستم‌های خارج از این محدوده داشته است. در چت‌های لو رفته از این شرکت، به فروش اطلاعاتی نامشخص مربوط به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی،‌ ناتو، در سال ۲۰۲۲ اشاره شده است.

ماریکه اولبرگ، یکی از کارشناسان حوزه فضای مجازی گفت که برای چین، کنترل افکار عمومی و جلوگیری از احساسات ضد دولتی، کنترل پست‌های مهم در داخل کشور بسیار مهم است. در عین حال پکن می‌خواهد کاربران چینی خارج از کشور را نیز کنترل کند. 

جان هالتکویست، تحلیلگر ارشد تهدیدات از بخش امنیت سایبری گوگل، نیز می‌گوید منبع افشای اطلاعات ممکن است «یک سرویس اطلاعاتی رقیب، یک خودی ناراضی، یا حتی یکی از شرکت‌های رقیب» باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-02-24 10:27

افزودن دیدگاه جدید