کد مطلب: 

291414

افزایش خودروهای برقی در تاجیکستان

نتایج گزارش خدمات گمرک تاجیکستان نشان می‌دهد که واردات خودروهای برقی در سال گذشته به این کشور پس از اعمال مشوق ها افزایش یافته است و مقامات تاجیکستان در نظر دارند در سال های آینده سهم خودروهای برقی در این کشور را به 20 تا 30 درصد از کل افزایش دهند.
افزایش خودروهای برقی در تاجیکستان

به گزارش سیتنا، براساس گزارش خدمات گمرک تاجیکستان، واردات خودروهای برقی در سال گذشته به این کشور پس از اعمال مشوق ها افزایش یافته است.

خورشید کریم زاده، رئیس خدمات گمرک تاجیکستان در نشست خبری گزارشگری اعلام کرد: در سال 2023 تعداد 3300 دستگاه خودرو برقی وارد تاجیکستان شده 2500 دستگاه نسبت به سال 2022 بیشتر است. ارزش واردات خودروهای برقی بیش از 58 میلیون دلار بوده  است. در هنگام واردات خودرو، عوارض گمرکی دریافت نمی‌شود، زیرا واردات خودرو برقی از پرداخت عوارض گمرکی معاف می‌باشد.

بر اساس اعلام گمرک، میزان تخفیف ارائه شده به واردکنندگان خودرو های برقی در سال گذشته حدود 176 میلیون سامانی است. خودروها برقی عمدتاً توسط افراد وارد می‌شود. میانگین قیمت گمرکی خودروهای برقی وارداتی حدود 16 هزار دلار است.

مقامات تاجیکستان در نظر دارند در سال های آینده سهم خودروهای برقی در این کشور را به 20 تا 30 درصد از کل افزایش دهند. این اقدام در "برنامه توسعه حمل و نقل خودروهای برقی طی سالهای  2023 تا2027"  درج  شده است.

انتظار می رود این برنامه باعث افزایش واردات، توسعه زیرساخت ها و مونتاژ چنین خودروهایی شود. مقامات قصد دارند این بخش جدید از اقتصاد کشور را توسعه دهند.

مزایای واردکنندگان خودروهای برقی از جمله معافیت از عوارض گمرکی برای کاهش آلودگی هوا معرفی شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-02-21 14:28

افزودن دیدگاه جدید