کدخبر :291260 پرینت
29 بهمن 1402 - 15:47

نائب رئیس اتاق اصناف تهران در گفت‌وگو با سیتنا: مالباخته‌های ساده اندیش مقصران اصلی کلاهبرداری کوروش کمپانی‌ها هستند

نائب رئیس اتاق اصناف تهران، می‌گوید: کوروش کمپانی‌ها زاییده عدم توان خرید مردم هستند، چشم مردم را می‌بندند تا آنها ناآگاهانه در برابر پول وسوسه شوند، لذا مالباخته‌های ساده اندیش مقصران اصلی اینگونه کلاهبرداری‌ها هستند، چراکه وقتی کالایی با قیمت 60 درصد قیمت جهانی به فروش می‌رسد، طبیعتا جای شک و شبهه فراوان دارد.

متن خبر

محمدرضا فرجی تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون کلاهبرداری شرکت «کوروش کمپانی» گفت: اینگونه شرکت‌ها در چند موضوع در حال رشد هستند که متضرر اصلی آن مردم هستند.

وی، ادامه داد: کوروش کمپانی‌ها زاییده عدم توان خرید مردم هستند و آنها چشم مردم را می‌بندند تا مردم ناآگاهانه در برابر پول وسوسه شوند، لذا مالباخته‌ها مقصران اصلی اینگونه کلاهبرداری‌ها هستند، چراکه وقتی کالایی با قیمت 60 درصد قیمت جهانی به فروش می‌رسد، مشخص است که موضوع چیست.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، گفت: کالای حوزه فناوری اطلاعات و موبایل، سود حدود دو درصدی برای تاجران اصلی دارند و فروش کالاهایی همچون موبایل با این میزان پایین‌تر از قیمت اصلی، طبیعتا جای شک و شبهه فراوان دارد.

فرجی تهرانی، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر در موضوع کلاهبرداری کوروش کمپانی افراد معروف و مشهور همچون سلبریتی‌ها مقصر بعدی هستند. زمانی که افراد معروف تبلیغ اینگونه شرکت‌ها را می‌کنند و فقط پول برایشان مهم است، مردم هم به آنها اعتماد می کنند، چراکه کوروش کمپانی را مردم نمی شناختند و از طریق همین افراد مشهور به این شرکت اعتماد کردند.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران، گفت: مردم باید از فضای مجازی فاصله بگیرند و حواس خود را جمع کنند، چراکه اسم فضای مجازی مشخص است و هر کاری در آن ممکن است. مردم سلبریتی ها را دوست دارند، ولی باید تحقیق کنند. متاسفانه در کشور ما برخی سلبریتی ها کالا و محصول را تبلیغ نمی‌کنند، در صورتی که در دنیا افراد معروف، محصول معرفی می‌کنند نه شخص، بنابراین مردم باید تحقیق کنند که سلبریتی مورد علاقه آنها چگونه است و وقتی آنها یک فرد را بزرگنمایی می کنند، عمل درستی انجام نداده‌اند.

فرجی تهرانی در ادامه گفت‌وگو با سیتنا، اظهار کرد: در مورد کوروش کمپانی باید اتحادیه صوت و تصویر پاسخگو باشد و باید در این حوزه ورود می‌کرد، اینکه می‌گویند نامه زدیم برای رفع تکلیف است.

نائب رئیس اتاق اصناف تهران، افزود: به گفته رئیس اتحادیه صوت و تصویر تهران، کوروش کمپانی گوشی‌ها را خریداری و وارد بازار می کرده و مجوز واردات هم نداشته است.

وی، تاکید کرد: اتحادیه صوت و تصویر در این مورد باید برخورد جدی می کرد، اما نکرد، چراکه این کار مماشات ندارد و باید با این شرکت برخورد جدی می‌شد.

انتهای پیام

گفت‌وگو از زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.